Podcast för hantverkare går under huven på kollegorna i branschen

Hantverkspodden heter den nya podden som reser riket runt för att ta reda på den nakna sanningen om hantverksyrket.

Hantverkspodden görs av Jonas Morin där han pratar med Sveriges hantverkare om allt från favoritmusik på jobbet till kompetensutmaningen i branschen.

I sin roll som säljare på Hogia El & VVS träffar Jonas hantverkare i Sveriges alla hörn dagligen och vill genom Hantverkspodden lära känna kollegorna i branschen på djupet och ta reda på vad som verkligen driver företagarna.

- Vad jag vet så är detta Sveriges första pod dedikerad för hantverkare. Man har ju en bild av branschen ur jobbperspektiv. Men vilka är personerna egentligen, varför väljer man att bli hantverkare? Jag vill ta reda på om man är lika eller olika i olika delar av landet, säger Jonas.

Podden varvar viktiga ämnen som utbildning och ekonomi med mer lättsamt innehåll om allt från det roligaste jobbet till personlig hygien.

Jag går under huven och har inga problem med att ställa galna frågor. Jag brinner för branschen och vill dela med mig av passionen. Kanske är det så att hantverkare är världens bästa yrke, avslutar Jonas.

I maj kan du lyssna på första avsnittet och Jonas kommer även att sända live från Elfack i Göteborg 9-12 maj.

• bygg och fastighet

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 625 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.