Författaren och föreläsaren Anna-Karin Lingham utsedd till Årets MATRONA

Anna-Karin Lingham från Lingham Enterprise AB och författare till boken Visa ditt rätta jag, Hoi förlag, har nu utsetts till Årets MATRONA 2014. Utmärkelsen får hon för att hon har skapat och bidragit till MATRONA affärer både för sig själv och andra – i sann MATRONA anda. Utmärkelsen går varje år till en affärskvinna som under det gångna året visat prov på goda egenskaper som affärskvinna.

Den fullständiga motiveringen av Årets MATRONA:
Anna-Karin har varit medlem i MATRONA sedan augusti 2013. Hon har på kort tid varit med och skapat MATRONA Affärer för både sig själv och andra. Anna-Karin har visat sig vara en äkta MATRONA och en sann ambassadör för MATRONANätverken.

I höstas debuterade Anna-Karin med den uppskattade boken Visa ditt rätta jag och har under året föreläst vid ett flertal tillfällen kring hur du framgångsrikt kan jobba med ditt personliga varumärke både privat och i arbetslivet.

Mer om Visa ditt rätta jag:

Vi har alla ett eget personligt varumärke. Det skapas av de intryck vi ger i möten med andra människor. Av allt vi gör och allt vi säger. Varje dag. Dygnet runt.

Att utveckla det personliga varumärket handlar inte bara om ytan – utseendet, bilen, prylarna. Vi måste först och främst bli medvetna om våra egna mål och värderingar. Då kan vi bygga vårt varumärke, inifrån och ut.

Och när vi vet vad vi står för, har tydliga mål och verktyg att förmedla det till omgivningen, blir våra resultat bättre, våra beslut enklare att fatta och samarbetet med andra människor mer givande.

Mer om MATRONA – AffärsNätverken med fokus på Business och CSR

MATRONA består av lokala affärsnätverk som vänder sig till kvinnor i ledande befattningar och drivna företagare. Gemensamt för alla medlemmar är en vilja att knyta nya kontakter och hitta förutsättningar och möjligheter för att göra affärer. MatronaNätverken är idag etablerade i Sundbyberg/Solna, Södermalm/City och nu även på Östermalm/Täby. MatronaNätverken drivs idag av Lena och Sanna Törner.

För mer information om boken och kontakt med författaren kontakta Marthina Elmqvist på Hoi förlag på marthina@hoi.se alt 0708929594.

• Litteratur

• matrona
  • anna-karin lingham
  • visa ditt rätta jag
  • utmärkelse
  • varumärke

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.