Imorgon öppnar SATS Åre med gratis träning - här är bilderna på gymmet

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2016 10:00 CEST

På lördag den 22 oktober kl 9 öppnar SATS Åre på Holiday Club för första gången. Under dagen är alla välkomna att prova gymmet och vara med på gratis träningsklasser.

SATS Åre är ett 800 kvm stort gym med glasväggar som byggts med fri utsikt mot fjällvärlden. Med stora ytor för träning med fria vikter och konditionsmaskiner med fantastisk utsikt flyttar rörelseglädjen in på hotellet. Dessutom öppnar snart en stor yogasal med glasvägg och en cykelsal med cyklar för både barn och vuxna.

Gruppträningsklasser kommer att erbjudas under hela året med start den 1 november.

Gymmet kommer att ha en maxgräns på 400 medlemskap.

Från kl 9 kan du hämta din anmälningsbiljett på Holiday Club Åre som garanterar ditt medlemskap; du har fram till den 29 oktober på dig att välja vilken typ av medlemskap som passar dig och att teckna dig i receptionen på hotellet.

Restaurangen dukar upp en matig lunchbuffé i Diner Arena som finns på plats under byggperioden av vår nya restaurang Grow.

På lördag håller gymmet håller öppet för fri provträning för alla under hela dagen. Dessutom kan du delta fritt på gruppträningsklasserna Du behöver inte förboka dig - först till kvarn!

Kl 9.15-10.15:

Yoga med Therese Furudal

ABSolution med Mari Winarve

Workshop i löpteknik med Kenth Svensson (klassen hålls utomhus)

Kl 10.30-11.30:

Shape med Josefine Arnell

Crosstraining med Anton Lindell

Kl 11.45-12.45:

Cycling med Jennie Bennermalm

Leg Day med Anton Lindell

Kl 13-14:

Cycling med Jennie Bennermalm

Shape med Josefine Arnell

Fler datum under hösten:

Öppningsdagen den 22 oktober är en smygöppning - gymmet kommer kontinuerligt att fyllas på med mer utrustning fram till den 15:e november.

Den 1 november börjar den tidiga vinterns gruppträningsschema att gälla och till vintersäsongen utökas schemat med ännu fler klasser.

I december öppnar den stora yogasalen med glasväggar mot Åresjön och Renfjället.

Holiday Club Åre ligger mitt i Åre by mellan fjäll och sjö. Här bor du i rymliga hotellrum och lägenheter med restauranger, upplevelsebad, gym och träning, spa, bowling och massor av andra aktiviteter under ett och samma tak. Här finns också några av Sveriges bästa konferensmöjligheter för både små och stora grupper.