Sportlovsteater för barn i Åre

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2016 09:31 CET

Karlsson på taket flyger in över Åreskutan och landar på Holiday Club under vecka 7, 8 och 9.

Sandelius Kultur & Nöje satsar i samarbete med Holiday Club i Åre på teater för hela familjen på sportloven. Det blir Karlsson på taket, en riktigt fartfylld föreställning med sång och musik som kommer att få både barn och vuxna att kikna av skratt.

- Det här är något helt nytt i Åredalen som kommer att bli ett kul komplement till alla vintersportaktiviteter, säger Sara Rönne, Marknadschef på Holiday Club.

Sandelius Kultur & Nöje som under många år gjort teater av Astrid Lindgrens berättelser bl.a. på Jamtli borgar för hög kvalitet på underhållningen.

- Det känns väldigt spännande att få spela Karlsson på taket i Åre och förhoppningsvis kanske ännu fler kan lära sig älska den något egensinnade Karlsson. För Karlsson är inte alls så elak som många verkar tycka, säger Elin Sandelius som både medverkar i föreställningen och är producent.

Som Karlsson och Lillebror ser vi bl.a Håkan Borgsten och Anna Ulin från Östersund som framgångsrikt gjort rollerna även i Estrad Norrs version av Karlsson på Taket.

Föreställningen är fylld av alla de klassiska Karlssonsångerna av Georg Riedel och nyskriven musik av Fredrik Åkerblom. För sångtexter och manus står Elin och Mats Sandelius som är en av få aktörer som får göra nya dramatiseringar av Astrids berättelser. Detta görs i ett nära samarbete med Astrids familj och Saltkråkan AB som äger alla rättigheter på Astrid Lindgrens berättelser.

Medverkande: Håkan Borgsten, Anna Ulin, Elin Sandelius, Fredrik Longueville, Per-Anders Gustafsson.

Karlsson på taket spelas den 18-19, 22-23, 26-27 feb samt 2-3 mars. Mer info!

Holiday Club Åre ligger mitt i Åre by mellan fjäll och sjö. Här bor du i rymliga hotellrum och lägenheter med restauranger, upplevelsebad, gym och träning, spa, bowling och massor av andra aktiviteter under ett och samma tak. Här finns också några av Sveriges bästa konferensmöjligheter för både små och stora grupper.