Holy Greens är i final på Restauranggalan 2018

Holy Greens har lyckats ta sig till en finalplats inom kategorin Årets Hälsokrog på Restauranggalan 2018 med motiveringen: “Holy Greens har genom sin expansion av högklassiga salladsbarer runt om i landet lyckats med att göra det enkelt för många att välja hälsosamt med råvaror i säsong och träffsäkra smakmässiga sallader att avnjuta på plats eller ta med i förbifarten.”

— Det är fantastiskt roligt att vi lyckats komma ända fram till final. Vi kämpar hårt för att ge folk ett alternativ som är både nyttigt och en smakupplevelse. Därför känns det kul att vi blir uppmärksammade för just det, säger Jonas Wimmerström - Kommunikatör på Holy Greens.

Den 22 oktober 2018 koras vinnarna i varje kategori på Cirkus i Stockholm.

Restauranggalan anordnas varje år och lyfter fram kockar, servitörer, bartenders, krögare hyllas för framstående insatser under året som gått. Bakom Restauranggalan strår branschtidningen Restauranger & Storkök i samarbete med SKF (Svenska Kockars Förening), Gastronomi Sverige, Chaîne de Rotisseur, Sveriges Bästa Bord, Restaurang- och Hotellhögskolan, Örebro Universitet, EkoKockar och Restaurangakademien.