Honda i samarbete med båttillverkaren Micore

Micore tillverkar välbyggda och tillförlitliga båtar med hög finish. I kombination med suveräna sjöegenskaper och kundnära relationer har de blivit en konkurrent i branschen att räkna med och Micore är idag starka på både den svenska och norska marknaden. En investering i en Micorebåt ger mycket båt och nöje till en rimlig peng. Det är först och främst utombordare i storleksklassen BF50, BF60, BF75, BF90 och BF115 som kommer att sättas på båtarna, som kan levereras preriggade från fabrik.

Mikael Comrin, försäljningsansvarig på Honda Power Equipment Sverige säger: "Vi ser mycket positivt på ett utökat samarbete med Micore. Detta samarbete gör att vi tillsammans kan erbjuda marknaden flera konkurrenskraftiga båtpaket, både gällande kvalitet och prismässigt. Honda Edition är ett resultat av diskussioner med återförsäljare för att konstruera ett så komplett paket som möjligt, vilket skall göra valet av båtinköp enklare för konsument."

Om Honda
Honda är världens största motortillverkare. Vårt breda utbud av utombordsmotorer spänner från bärbara BF2,3 till den största modellen BF225 med VTEC och variabelt insugssystem. Samtliga Honda utombordare har de effektivaste systemen och tekniska lösningarna för sitt effektområde så att du alltid får bästa fart och prestanda, vilken motorstorlek du än väljer - vid alla varvtal.

Om Micore
Micore Plast AB finns i Lidköping och är ett familjeägt företag. Idag driver syskonen Peter och Malin Tholérus företaget som startades av Göte Gustavsson 1979, då som legotillverkare av glasfiberarmerade polyesterkomponenter till industrin. Micore tillverkar närmare 200 båtar per år och har ett modellprogram som består av modellerna Micore 500sc/550cc Classic och Micore 570cc/630cc Offshore.

Nya Micore 570cc Offshore som Honda Edition
Nu lanserar Micore även sin nya modell Micore 570cc Offshore. Till våren finns den som Honda Edition*, utrustad med en Honda BF75 på akterspegeln. Securmark stöldmärkning av båt och motor, en Garmin 521 kartplotter samt förtöjningspaket fås på köpet (värde 9 195:-) vid köp av detta prispressade båtpaket, som finns i begränsat antal.

Micore 570cc är en sportig och robust båt som går förträffligt i sjön. På den här modellen har Micore inte sparat in på detaljer. Stolarna är påkostade, snygga och bekväma. Panelerna i mörk kevlarimitation är väl genomtänkta för att passa instrument och reglage. Möjlighet till integrerad kylbox finns, innerlinen är regndränerad och mer komplett blir inte en styrpulpetare i den här klassen!

Årets båt
Den finska båttidningen Vene Lehti har utnämnt Micore 630cc Offshore till Årets Båt 2009 i utombordsklassen och bekräftat båtens utomordentliga egenskaper i sjön! Se www.micore.se för recension.

*Honda Edition kommer att finnas hos utvalda återförsäljare.

För mer information om Micore, se www.micore.se
För mer information kring Honda utombordsmotorer, se www.honda.se