Slitstarka skyddsglasögon i sportig design

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 13:48 CET

Efterfrågan på skyddsglasögon som har snygg design, utan att för den sakens skull kompromissa med skyddet, ökar ständigt. Därför introducerar Sperian de sportiga skyddsglasögonen Sperian Solar Pro som är optimala i såväl inom- som utomhusmiljöer.

Inte bara blir ögonen trötta av riktat ljus och solreflexer, de skadliga UV-strålarna kan orsaka kroniska ögonsjukdomar på sikt. Det är därför extra viktigt att de som arbetar i utomhusmiljöer och ofta utsätts för solljus har ett bra skydd.

Optimalt solskydd i sportig design
Sperian utökar sitt sortiment av skyddsglasögon med den sportiga modellen Sperian Solar Pro som ger fullständigt skydd mot UV-strålning men ändå perfekt sikt åt sidorna. De justerbara skalmarna och näsbryggan är mjukt vadderade för att glasögonen skall sitta bekvämt utan att glida.

Sperian Solar Pro är speciellt utformade för överlägset skydd i miljöer där bra solskydd är viktigt för arbetsprestationen förklarar Stefan Vincze, Product & Sales Manager för ögonskydd på Sperian. Man skall inte behöva kompromissa med designen för att uppnå optimalt skydd. Dessutom är Sperian Solar Pro 100 % dielektriska, vilket är viktigt vid arbeten nära maskiner som exempelvis magnetröntgen påpekar Stefan.

Ett stort urval av linser
Sperian Solar Pro finns tillgängliga med en rad olika linser, bland annat polariserade och fotokromatiska linser som minimerar skarpt solljus och reflexer som verkar tröttande. Fotokromatiska linser anpassas automatiskt till förändrade ljusförhållanden, vilket gör dem optimala vid arbete som sker varierande inom- och utomhus. Förutom att linserna till Sperian Solar Pro finns tillgängliga med Dura-streme™-beläggning, finns även den nya avancerade, reptåliga ytbeläggningen Supra-Dura™ som ger fem gånger bättre motstånd mot repor än andra beläggningar på marknaden.

Sperian Protection ägs av Honeywell och är en ledande aktör inom utveckling, tillverkning och försäljning av personlig skyddsutrustning. I sortimentet ingår huvudskydd (ögon-, hörsel- och andningsskydd), kroppsskydd, (handskar, kläder och skor), gasdetektorer samt fallskydd. Hörselskydd marknadsförs under varumärket Howard Leight by Sperian och fallskydd under varumärket Miller by Sperian. Övriga produkter finns samlade under varumärket Sperian. Sperian Protections nordiska huvudkontor ligger i Helsingborg och företaget finns även representerat i Danmark, Norge, Finland, Island samt Baltikum.

Honeywell International (www.honeywell.com) är ett diversifierat ledande företag inom teknik och tillverkning som finns på Fortune 100-listan. Företaget erbjuder kunder världen över produkter och tjänster för luftfart, styrtekniker för byggnader, hem och industri, bilprodukter, turboladdare samt specialmaterial. Honeywells huvudkontor ligger i Morris Township, i New Jersey, USA, och företagets aktier handlas på börserna i New York, London och Chicago. Om du vill ha mer nyheter och information om Honeywell kan du gå in på www.honeywellnow.com.

Kommentarer (0)