Asmar Equestrian - Senaste trenden från Kanada

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2012 09:25 CEST

Kvinnlig elegans håller ryttaren torr

Senaste jacktrenden från Kanada – nu exklusivt på Horsemeup.se

För första gången lanseras Asmar Equestrians ridjackor i Sverige. Ridjackorna är mycket praktiska samtidigt som de ger ryttaren en kvinnlig och elegant stil. Ett dolt blixtlås gömmer sig i fodret både fram och bak på jackan, öppnas blixtlåset skapas ett täckande foder som passar över sadeln och håller den torr i regnigt väder. Från och med 3’e augusti finns produkterna i Sverige hos nätbutiken Horsemeup.se.

I över ett decenium har Noel Asmar designat sportkläder och för ett par år sedan tog hon upp sin passion för hästar. I British Columbia, Kanada, var regn och blåst inget ovanligt ridväder och Noel Asmar saknade en jacka som kunde hålla både henne och sadeln torr. Hon tog därför saken i egna händer och lanserade Asmar Equestrian i januari 2011.

- Jackorna från Asmar Equestrian skiljer sig från de ridjackor som idag finns på den svenska marknaden. De är skräddarsydda och eleganta men framför allt väldigt funktionella. Det känns härligt att vi nu kan introducera dem i Sverige, säger Monica Sjösvärd, VD och grundare av Horsemeup.se.

Asmar Equestrian fick 2011 utmärkelsen ”The Most Innovative Rider Clothing of the Year” (Det mest innovativa ridplagget år 2011), av British Equestrian Trade Association.

Horsemeup.se blir nu de första i Sverige som säljer Asmar Equestrians jackor. Från och med den 3’e augusti finns produkterna ute till försäljning.

Fakta om Asmar Equestrians jackor

Ett dolt blixtlås gömmer sig i fodret både fram och bak på jackan, öppnas blixtlåsen skapas ett täckande foder som passar över sadeln och håller den torr i regnigt väder. När det inte behövs göms den enkelt med några tryckknappar på insidan av kappan.

Jackorna finns i flera färger och i två olika modeller, en lång och en kort. Jackorna har avtagbar huva och reflexband i ryggslutet samt fickor fram för mobil eller hästgodis. Ärmen avslutas med en mjukt och skönt mudd som förhindrar väta och kyla att tränga in.

Finns i färgerna: Svart, Check, Camel, Charcoal, Marin, Plommon och Röd.

Storlek:  XXS-XXL

Pris: 3 300 SEK

För mer information och högupplöst bild kontakta:

Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se på telefon: 0705 98 27 69 eller via mail på: monica@horsemeup.se

Horsemeup.se förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken inom alla inriktningar av ridsport. Bland varumärkena finns Pessoa, ANKY, Pikeur, Escadron, Hansbo, Mountain Horse, Kingsland, Charles Owen, Roeckl, Krafft, Martha Ridewear med flera. Horsemeup.se startades i april 2012. VD är Monica Sjösvärd. Huvudkontoret finns i Göteborg.

Horsemeup.se är en nätbaserad ridsportbutik som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken. Webbutiken innehåller både de vanligaste ridsportdukterna såväl som utrustning för flera/alla specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, galopp, trav, western, körning med flera.

Horsemeup.se startades i april 2012 av Monica Sjösvärd, som även är företagets VD. Huvudkontoret finns i Göteborg.

Kommentarer (0)