Nya nätbutiken Horsemeup.se: Utmanar med kvalitet för varje ridsportgren

Intresset för hästar växer i Sverige. Bara mellan år 2004 till år 2010 har antalet hästar ökat med cirka 40 000. Totalt finns det 362 700 hästar i Sverige idag. Den 2 april startar nätbutiken Horsemeup.se för den växande skaran hästintresserade i Sverige. Där säljs kvalitetsvarumärken för häst och ryttare inom alla ridsportgrenar. Bakom står Monica Sjösvärd som har varit aktiv ryttare sedan barnsben, och med bakgrund från konfektionsbranschen.

- Jag har själv saknat en ridsportbutik som säljer produkter från de flesta kända varumärken, av god kvalité och dessutom för alla ridsportgrenar. Varför ska det inte finnas ett Nelly.com för oss hästintresserade? Därför tog jag saken i egna händer, säger Monica Sjösvärd, VD och grundare av Horsemeup.se.

Horsemeup.se kommer att förse Sveriges hästintresserade med kvalitetsvarumärken för häst och ryttare. Förutom de vanligaste produkterna som exempelvis ridbyxor och grimmor kommer webbutiken även innehålla utrustning för flera specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, galopp, trav, western, körning med flera.

Bakom företaget står Monica Sjösvärd, en aktiv ryttare som sa upp sig från sitt jobb i textilindustrin för att göra något nytt inom ridsportbranschen.

- Med min långa erfarenhet kan jag erbjuda mina kunder stor kunskap och produktkännedom. Vi vänder oss till kunder som vill ha varumärken med god kvalitet och det senaste inom både stil och material, säger Monica Sjösvärd.

Monica har själv ridit sedan barnsben och spenderar många timmar i stallet varje vecka. Idag äger hon hästen Tocano, en 12 årig Lusitano som hon själv importerat från Portugal. Tillsammans tränar och tävlar de i den relativt nya grenen Working Equitation.

Nätbutiken Horsemeup.se startar den 2 april.

Faktasiffror är hämtade ur en rapport från Jordbruksverket om Hästhållning i Sverige 2010 från 2012-01-04.

För mer information och högupplöst bild kontakta:
Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se på telefon: 0705 98 27 69 eller via mail på: monica@horsemeup.se