​Nova Miller släpper debut-EP:n Yellow

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2018 08:12 CEST

”Yellow” finns tillgänglig idag, den första juni 2018 på alla digitala plattformar världen över.

Svenska, internationella popartisten och låtskrivaren Nova Miller (21:12 Entertainment / BMG Records) släpper idag, den första juni 2018 sin dynamiska debut-EP ”Yellow” på 5 spår.

Nova Miller är svenska popartisten och låtskrivaren som fått internationell uppmärksamhet, nu släpper hon sin efterlängtade debut-EP Yellow.

– Det har varit en sån resa för mig, den här EPn. Det är som att jag jobbat på den i typ hela mitt liv kan man säga, för med varje låt som jag skrivit har jag tagit mig dit jag är nu. Den här EPn representerar liksom olika händelser i mitt liv och olika perioder som jag gått igenom. Att få ha allt det samlat på en EP känns helt sjukt, säger Nova.

”Yellow” är en dynamisk EP på 5 spår som tar lyssnaren på en resa genom det dansanta och funkiga i hittiga ”Turn up The Fire” och ”Plastic”, till det mer dramatiska i ”Patterns” som vittnar om Novas otroliga säkerhet, unika ton och starka röst. Med ”Yellow” vill Nova nå ut till unga tjejer som kan relatera till hennes låttexter.

Yellow” släpps idag, den första juni 2018 och kommer att finnas tillgänglig på alla de digitala plattformarna.

Vem är Nova Miller?

Nova Miller är en ung popsångerska och låtskrivare från Sverige signad på BMG records/21:12 Entertainment och powerhouse agenturen UTA. Hon började intressera sig för musik tidigt då båda hennes föräldrar var turnerande musiker. Novas stämma har ett imponerande omfång på fem oktaver och hon spelar flera instrument, däribland gitarr och piano. Novas retrostil, souliga röst och målande lyrik skiljer henne ifrån andra unga artister. Hennes musikaliska influenser kommer från stora artister som Aretha Franklin, James Brown och Diana Ross. Huvudsingeln ”Turn Up The Fire” från EP:n ”Yellow” har nått över 2,5 miljoner visningar på Vevo. I låten får man verkligen höra Novas breda röstomfång. Bortsett från musik är hennes passion skådespeleri och hon har synts i bland annat Disney Channel samt spelat den fjärde powerpuff pinglan ”Bliss” på Cartoon Network. Nova är vegan och en anti-mobbning aktivist.

YELLOW - SPOTIFY

YELLOW - APPLE MUSIC

YELLOW - ITUNES

HOSS AGENCY is a unique Event & PR agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. While we are mostly known for our spectacular events, our services also include social media and PR strategies.