Showit Kidane blir PR-chef på HOSS AGENCY

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2018 15:37 CEST

Pressbild Showit Kidane

HOSS AGENCY fortsätter att expandera och rekryterar nu en PR-chef till teamet. Med Showit Kidane blir byrån ännu starkare inom PR-segmentet.

- Med Showits erfarenhet vet vi att hon kommer att ta byrån till nästa nivå. Hon besitter en kunskap och talang samt förstår HOSS AGENCY’s vision. Jag är otroligt stolt över denna rekrytering, säger Roshi Hoss coo på HOSS AGENCY.

Som pr-chef ska Showit vara med och utveckla Hoss Agency’s kommunikationserbjudande och driva byrån framåt. Utöver det kommer Showit även projektleda byråns nyckelkunder.

- Jag är otroligt glad och framförallt stolt över att få ingå i ett sånt starkt team med så pass kreativa och starka kvinnor. Att ha fått en roll som PR chef i en av stans ledande byrå är ett kvitto på att hårt arbete lönar sig, säger Showit Kidane.

Showit har en bred erfarenhet inom lifestyle-segmentet och har arbetet med kunder som Jägermeister, Le Specs, Camilla Thulin och Dermalogica för att nämna några få. Tidigare har hon axlat roller som konsult, event koordinator och projektledare.

För några månader sedan döpte byrån om sig till HOSS AGENCY i samband med en storsatsning. Efterfrågan var ett resultat av en rad prisade events som fick stor medial uppmärksamhet. Idag erbjuder byrån tjänster inom event och PR och jobbar med kunder som PUMA, Warner Music, Bianca Ingrosso, iDeal of Sweden, NA-KD och Berns och en rad start up-företag där byråns syfte är att skapa buzz.

Byrån har även projektanställt en kreatör och två projektledare.

– Vi har höga mål och har under en väldigt kort tid lyckats rekrytera ett riktigt dream team där vi fyller alla funktioner som våra kunder behöver för att utmana branschen och sticka ut, säger Sharareh HOSS CEO på HOSS AGENCY.

Tillsammans med systrarna Hoss består teamet av:
Elin Doverby, Head of Production
Vanessa Tryde, Creative Director
Isabella Nyman, Event Coordinator
Showit Kidane, Head of PR

För mer information vänligen kontakta:

Vanessa Tryde

Creative Director

vanessa@hossagency.com +46 (0)70 592 0533

HOSS AGENCY is a unique Event & PR agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. While we are mostly known for our spectacular events, our services also include social media and PR strategies.