Bistro American Style 10 januari – 12 februari 2014 på Rivals Bistro

Bistro American Style 10 januari – 12 februari 2014 på Rivals Bistro

Med start fredag den 10 januari lägger vi den klassiska svenska matlagningen åt sidan för några veckor. Istället erbjuder vi en amerikanskinspirerad meny med fokus på kött styckat på amerikanskt vis. Det blir inte bara kött – det blir mycket kött! Vi kryddar också menyn med inslag av andra amerikanska smaksensationer.

Bland annat Hanger Steak, Rib Eye Steak, New York Strip Steak, Short Ribs, Pulled Pork, Maine Lobster, Steak Tartar, Oysters, Clam Chowder...

Drycker från Robert Mondavi Winery, Paso Creek Winery, Lagunitas Brewing Company & Samuel Adams Boston Beer Company.

Några Rivalklassiker har vi förstås kvar på menyn:
S.O.S, Toast Skagen, Wallenbergare och Fisk- och skaldjursgryta.

Bistro American Style pågår till och med 12 februari 2014.

Bordsbokning:
www.rival.se
bistro@rival.se

Hotel Rival AB  i Stockholm är ett boutiquehotell och öppnade i september 2003. Hotellet har 99 designade hotellrum, Bar & Bistro, Cocktailbar samt Café Rival.