Gästspel i Rivals Bistro med kocklegenden Gert Klötzke.

Gästspel i Rivals Bistro med kocklegenden Gert Klötzke.

Onsdag och torsdag, 18-19 maj, bjuder vi in till gästspel i Rivals Bistro med matlegendaren Gert Klötzke. Tillsammans med Rivals köksmästare Håkan Carlsson, kommer Gert att servera en femrättersmeny med svenska smaker.

Kvällen bjuder på mat från Gerts långa och välrenommerade karriär där de svenska råvarorna står i fokus. Det blir en härlig symfoni av lamm, rabarber, röding, nässlor och ramslök

Gert Klötzke hör till våra mest merittyngda kockar. Han började tävla 1986 och blev i rask följd Årets viltkock, Årets kock och lagledare för det kocklandslag som vunnit flera OS- och VM-titlar. Han har Sveriges första professur i gastronomi vid Umeå Universitet och Gert var också ansvarig för bankettmiddagen vid HM Konungens Carl Gustav XVI 60-årsdag.

Håkan Carlsson arbetar sen 2014 som köksmästare på Rival. Har tidigare varit verksam som matlagare i köket på Grand Hôtel, Verandan. Håkan var under en sejour kock på 2-stjärniga Marcus Wareing at ”The Berkeley” i England. Håkan tog sig till semifinal i Årets Kock 2016.

”Två matgenier skapar en härlig symfoni av lamm, rabarber, röding, nässlor och ramslök när de möts i köket på Rival!”

Bokning
Pris: 495:-/kuvert exklusive dryck. Bokning via www.rival.se, bistro@rival.se eller telefon 08-545 789 15

Håkan Carlsson, Köksmästare, hakan.carlsson@rival.se, 08-545 789 28
Tobias Wikberg, Food & Beverage Manager, tobias.wikberg@rival.se, 08-545 789 17

Hotel Rival på Södermalm i Stockholm ägs av Benny Andersson. Rival öppnade 1 september 2003 som Stockholms första boutiquehotell. 99 personligt inredda hotellrum, Cocktailbar, Lobbybar, Bar & Bistro, salong med 700 platser, Café Rival och en konferensavdelning. Rival vänder sig till gäster som söker ett personligt boende med hög klass på service, öppettider och teknisk utrustning. www.rival.se Mer info: Caroline Eriksson VD Hotel Rival caroline.eriksson@rival.se 08-545 789 02

Hotel Rival AB  i Stockholm är ett privatägt boutiquehotell och öppnade i september 2003. Hotellet har 99 designade hotellrum, Bar & Bistro, Cocktailbar, Lobbybar samt Café Rival.