HOTEL TYLÖSAND VARSLAR

HOTEL TYLÖSAND VARSLAR

Coronaviruset har fått stora effekter för hotellbranschen. De senaste dagarnas utveckling gör att Hotel Tylösand tvingas att vidta nödvändiga åtgärder.

I samband med coronavirusets spridning har hotellbranschen drabbats mycket hårt av stora avbokningar.

För att möta den uppkomna situationen och sä̈kerställa Hotel Tylösands fortsatta verksamhet har enstaka dagar och allmän visstidsanställning tagits bort. Ett varsel om uppsägning har lagts gällande 40 personer vilket är ca 1/3 av den fasta personalstyrkan.

Dessutom har utbyggnaden av 39 hotellrum stoppats och ingen utdelning kommer att lämnas.

”Vi befinner oss i ett mycket svårt och allvarligt läge just nu med dramatiska tapp i bokningsläget och en stor osäkerhet i branschen.

Vi har en fantastisk personal som är mycket lojal och förstående för de olika åtgärderna vi blivit tvungna att ta.

Dessutom ser vi en del ljuspunkter såsom nya bokningar både från privatpersoner som vill ha semesterkänsla vid havet utan att behöva resa så långt och företag som planerat en utlandskonferens men nu valt att stanna hemma i Sverige och mötas i vår avskilda och inspirerande miljö i Tylösand. Förhoppningsvis förbättras läget så att vi snart kan återgå till normal verksamhet” säger Elisabeth Haglund, VD för Hotel Tylösand.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION

elisabeth.haglund@tylosand.se