HOTELL OSKAR I LUND VINNER PRIS FÖR SERVICE

Lund, 2014-05-15 Hotell Oskar tillkännagav idag att det har valts ut av TripAdvisor som vinnare i kategorin ”topphotell med utmärkt service” i 2014 Travellers’ Choice™ Awards.

De årliga TripAdvisor Travellers’ Choice Awards hålls för tolfte året i rad och delar ut utmärkelser till världens bästa hotell som har utsetts av de som känner till dem bäst – resenärerna. Till skillnad från andra hotellutmärkelser utses vinnarna i TripAdvisor Travellers’ Choice baserat på miljoner värdefulla omdömen från resenärer från hela världen.

”Det är oerhört kul att vi får den här utmärkelsen som enda hotell i Lund och ett av två hotell i hela Skåne”, säger Milla Wimmerstedt, ägare och operativ chef. ”Det är lite intressant med tanke på att
Hotell Oskar i princip är ett hotell med självservice så uppenbarligen har vi fått kläm på vad gästerna behöver i form av information via mail och sms. Tidigare i år annonserades vi som vinnare i den prestigefyllda kategorin romantik.”

”Vi är väldigt glada att få presentera de bästa verksamheterna i världen, baserat på åsikterna från de som känner till dem allra bäst – alla de miljoner resenärer över hela världen som kommer till TripAdvisor för att dela med sig av sina erfarenheter”, säger Barbara Messing, chief marketing
officer på TripAdvisor. ”De som vill få inspiration när de planerar sina resor för 2014 kan börja med den här listan över särskilt intressanta boenden som belönades med utmärkelsen Travellers’ Choice 2014.”

För att se omdömen om Hotell Oskar ska du besöka www.hotelloskar.se

Se vinnarna i Travellers’ Choice 2014 på www.tripadvisor.se/TravelersChoice.

Om Hotell Oskar

På en gågata mitt i Lunds mysiga stadskärna hittar du Hotell Oskar där som erbjuder ett exklusivt boende med rimliga priser. Från hotellet har du bara ett par steg till stationen åt ena hållet och till
Domkyrkan åt andra hållet.

Det gamla gatuhuset på Bytaregatan byggdes 1866 och är ett vackert exempel på hur moderna krav på komfort och högklassig design kombineras med pietetsfull renovering där historiska värden bevaras.

Hotell Oskar har Lunds mest nöjda gäster - se vad de skriver om oss på TripAdvisor.

Om TripAdvisor

TripAdvisor® är världens största resesida* där
resenärer får hjälp att planera och uppleva den perfekta resan. Hos TripAdvisor
får du pålitliga tips från riktiga resenärer och ett stort utbud av
resealternativ och planeringsfunktioner med direktlänkar till bokningssystem.
Webbplatserna under TripAdvisor-varumärket utgör tillsammans världens största
reseforum med nästan 260 miljoner unika besökare varje månad** och över 150
miljoner omdömen och åsikter om över 4 miljoner boenden, restauranger och
sevärdheter. Sidan finns i 39 länder i hela världen, inklusive Kina under daodao.com. TripAdvisor omfattar även TripAdvisor for Business som
är en särskild avdelning som låter turistindustrin få kontakt med miljoner
TripAdvisor-besökare varje månad.

TripAdvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP) hanterar och
driver webbplatser under 22 andra resevarumärken: www.airfarewatchdog.com, www.bookingbuddy.com, www.cruisecritic.com, www.everytrail.com, www.familyvacationcritic.com, www.flipkey.com, www.gateguru.com, www.holidaylettings.co.uk, www.holidaywatchdog.com, www.independenttraveler.com, www.jetsetter.com, www.niumba.comwww.onetime.com,www.oyster.com, www.seatguru.com, www.smartertravel.com, www.tingo.comwww.travelpod.com, www.tripbod.com, www.vacationhomerentals.com, www.virtualtourist.com och www.kuxun.cn

*Källa: comScore Media Metrix för
TripAdvisor-webbplatser världen över, första kvartalet 2014

**Källa: Google Analytics,
genomsnittligt antal unika besökare i månaden, första kvartalet 2014;
inkluderar ej trafik till daodao.com