Trevlig Vistelse AB har lanserat hotell.info

Trevlig Vistelse AB har lanserat www.hotell.info där man kan jämföra priser för Sveriges samtliga hotellrum.

Med Hotell.info kan man på ett enkelt sätt hitta det perfekta hotellet till det lägsta priset. Sökmotorn täcker Sveriges samtliga 290 kommuner och man skall alltid hitta det bästa priset med tjänsten.

Det finns många bokningsagenter på hotellmarknaden idag och det är både krångligt och tidsödande att surfa runt och jämföra hotellpriser.  Det kan skilja avsevärt i pris för samma hotellrum och det kan bero på många olika anledningar.  Det är inte ovanligt att man kan se prisskillnader på exakt samma hotellrum variera mellan 40-60 % i pris. Detta beror på att bokningsagenter bokar rum vid olika tillfälle, hur tillgängligheten ser ut på respektive hotell. Specialerbjudanden som endast gäller vissa perioder osv.

Hotell.info jämför priserna mellan de 7 största bokningsagenterna i Sverige.  Man väljer stad eller område där man vill bo och sedan de datum man önskar stanna. Välj sedan vilken typ av rum man önskar och sedan jämförs priserna för valt hotellrum och man väljer det som passar bäst.

På hotell.info kan man även läsa om vad andra tycker om det hotell man skall boka. Allt för att besökaren skall få en objektiv bild av hur hotellen uppfattas av de som har varit gäster och inte de som driver hotellet.

Under den dryga månad sajten varit igång har vi noterat en nästan explosionsartad ökning av trafik och vi har fått väldigt positiv respons från våra besökare” säger VD Jonas Larsson. ”Just det faktum att hotell.info är den första renodlade svenska sajten som jämför alla hotellrum i Sverige väger tungt för många tror vi. Genom att varje hotell och stad har unikt textmaterial och bildmaterial känns sajten mer personlig än en del av de större konkurrenterna som arbetar över hela världen” utvecklar Jonas Larsson.

Presskontakt:

VD Jonas Larsson - 0520-14000