Nytt koncept med Samba, Graffiti och Wellpapp!

Den 30 juni bjuder Hotell Kristina in till Samba & Grafittifest! En helkväll med live-konstnärer, Samba, tapas och Rock n´roll!

• Vi gillar ju att göra annorlunda och nya event och vi älskar konst, musik och god mat! Vi gillar ju också att göra saker tillsammans och därför arrangerar vi Sigtunas första Samba & Grafittifest! Vi gör detta ihop med Tre Well Emballage, SelArt Gallery och Samba St Olof, säger Andreas Olsen, ägare av Hotell Kristina.

Kvällen börjar med en sambakarneval med de duktiga ungdomarna från Samba St Olof. Karnevalståget går från Lilla Torget genom hela Stora Gatan upp till Hotell Kristina, där grafittikonstnärerna målar sina tavlor på plats på wellpapp från Tre Well Emballage.

• Vi på Tre Well tycker att det är kul att synas i olika sammanhang och vi kommer även att ha en utställning under kvällen och visa våra produkter. Wellpapp är ett väldigt miljövänligt, billigt samt smidigt material som kan användas till många olika saker, som tex designade lampor och möbler, berättar Kathryn Arnborg, VD och ägare på Tre Well Emballage AB.

Grafittikonstnärerna är handplockade av Sel Art Gallery och kommer att måla live hela kvällen. Vi är väldigt stolta över att en av Stockholms främsta grafittikonstnärer, Oliw87, kommer att medverka! Tavlorna kommer att vara till salu och en del av försäljningspriset kommer att gå till välgörenhet.

Under kvällen kommer Hotell Kristinas eget husband att spela rocklåtar, goda tapas serveras och iskalla drinkar blandas i baren!

• evenemang & aktiviteter
  • hotell-och konferens verksamhet

Familjeägda Hotell Kristina ligger femton minuter från Arlanda, i Sigtuna stad.

Utsikten över Mälaren är magnifik och Hotell Kristina är härligt inrett med mycket färg, form och designade möbler. Våra unika funkisbyggnader från 30-talet, bär på många minnen från tiden som den anrika internatskolan Sigtunaskolan, och är numera renoverade till en modern plats för möten. Vi har 62 hotellrum och 13 flexibla möteslokaler med plats för 2-126 personer. Vi är både svanen och Kravmärkta! Våra ledord är SPÄNST, KULTUR och HÅLLBARHET!

Hotellet ägs och drivs av Pernilla och Andreas Olsen. Välkomna!