House of Test rekryterar för att stärka sin position på marknaden

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2017 08:30 CEST

House of Test Consulting AB har sedan starten 2008 ambitionen att vara det mest respekterade bolaget inom test. Bolaget har förutom huvudkontor i Lund, Sverige även kontor i Danmark, Schweiz, Sydafrika och Storbritannien.

Nu stärker bolaget sin sälj- och marknadssida.

Med en framgångsrik historia inom sälj, ledarskap, marknadsföring och partner management där han har arbetat inom branscher så som it, mjukvaruutveckling, detaljhandel och telekommunikation tar Sebastian Thuné nu över rollen som sälj- och marknadschef på House of Test.

”Konkurrensen på marknaden är hård så vikten av att kontinuerligt utvecklas i alla avseenden är större än någonsin. Vi kommer att fortsätta utmana branschen genom att vara bäst på det vi gör, helt enkelt genom att arbeta med de bästa. Det är medarbetarna som är vår viktigaste tillgång och vi ska fortsätta göra allt för att de trivs och mår bra. Kan vi effektivt kommunicera ut våra konsulter och deras kompetens till marknaden så ser man snabbt att vi inte bara löser problem åt våra kunder, utan också hjälper till att utveckla deras verksamhet” säger Sebastian Thuné.

House of Test's vd Henrik Andersson fyller i.

”Jag är glad och stolt över att välkomna Sebastian till House of Test. Han är både erfaren och kompetent. Vi delar vision och han bidrar med ett driv och en kreativitet som kommer att vara värdefull på vår fortsatta resa. Dessutom tror jag att han kommer att passa perfekt in i vår företagsanda tillsammans med våra medarbetare” säger han.

Avslutningsvis vill vi även passa på att önska Edvard Piper all framgång med uppstarten av sitt nya bolag.

House of Test was founded in 2008 by Henrik Andersson, Johan Jonasson and Georg Lysén. We started the company because we had grown fed up with watching other consultant companies trying to be the one to offer the lowest prices and most exaggerated “best practice” testing solutions. We wanted to fight against the commoditization of software testing and show the superior value of skilled testing, thoughtfully executed.

We built House of Test on a foundation of skill, drive and professionalism and we’ve shown countless times over the years that we excel in those areas.

It’s lonely at the top, but we can’t imagine ourselves anywhere else. And we’re not going away anytime soon.

Kommentarer (0)