Happydress AB blev årets komet

Årets kometföretag delas ut varje år i Enköpings kommun och delas ut till ett företag som vuxit snabbt och som visat att affärsidén bär. Enköpings Kommun och Företagarna i Enköping, som står bakom arrangemanget av kvällen, vill genom priset stimulera fler människor att göra verklighet av sina idéer om att starta företag.De andra nominerade i kategorin Årets komet var LF Entreprenad AB och Eventful AB.

”Vi känner en ödmjuk stolthet och lycka över att ta emot detta pris som årets komet i Enköpings kommun. Att någon genom ett sådant här pris talar om för dig att det du gör är bra, att det har betydelse, det finns inget finare. Vardagen innebär hårt arbete och sådana här stunder är ju nästintill overkliga avbrott. Fantastiskt rolig kväll och ett jättefint arrangemang"

Denna resa gör vi tillsammans med vår fantastiska personal och säljare som jobbar tillsammans med mig och Lottis. Det är väldigt roligt att få ett pris från Företagarna i Enköping och Enköpings kommun – Enköping är ju hemmaplan inte bara för vårt företag och stor del av vår verksamhet, utan också för många av våra anställda och deras familjer. Människor som är jätteviktiga för oss!” säger Anna Eklund, grundare av Happydress AB”

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke och finns endast på sin egen webbshop och plaggen säljs dessutom via hemförsäljningsträffar med idag 245 säljare runt om i Sverige och Finland. Kläder från House of Lola inhandlas via hemförsäljningsträffar eller via företagets egen webbshop. Sedan ett och ett halvt år tillbaka, från september 2014, finns House of Lola även i Finland. Läs gärna mer på www.houseoflola.se

Se gärna kollektionen i sin helhet
här

Hapydress AB, med varumärket House of Lola grundades för åtta år sedan av Lottis Sparrman och Anna Eklund. De har vunnit Dagens Indistris gasell för snabbast växande företag i Uppsala län två gånger, både 2013 och 2014 och har kommit till final i Ernst & Youngs entreprenörtävling som ”Årets Kvinnliga Stjärnskott” - EY Entrepreneur Of The Year. Under år 2014 blev House of Lola utsedd till årets ”Topphälsoföretag” av tidningen Topphälsa för sin satsning på att driva ett välmående företag. Happydress AB har sitt logistikcenter i Enköping och sitt administrativa kontor i Uppsala.

Kontakta oss gärna för ytterligare information, låneplagg eller bilder:

Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 384 01 36
anna.svensson@houseoflola.se