House of Lolas grundare prisade som ”Årets Kvinnliga Stjärnskott” i global entreprenörtävling

Grundarna till modeföretaget Happydress AB, Lottis Sparrman och Anna Eklund har vunnit pris för ”Årets Kvinnliga Stjärnskott” i entreprenörtävlingen Ernst & Young Entrepreneur Of The Year. Det var i tävlingens regionsfinal i Västerås under torsdagskvällen den 27 november som priset delades ut. Tävlingen genomförs på regional, nationell och internationell nivå i fler än 140 städer i fler än 50 länder. Happydress AB designar och säljer kläder i det egna varumärke House of Lola.

Juryns motivering lyder:
Med hjälp av ett eget varumärke och en väl genomtänkt distributionsmodell så har pristagarna genom egen design och ett ledarskap baserat på omtanke och snällhet skapat ett företag med en mycket god tillväxt och lönsamhet i en extremt mogen och konkurrensutsatt bransch.

- Vi är överlyckliga, omtumlade och väldigt tacksamma över priset som betyder enormt mycket för oss. Det här ger oss än mer bränsle i vårt arbete och vision att driva ett välmående företag med välmående produkter, välmående medarbetare och med en välmående ekonomi fortsatt framåt, säger Lottis Sparrman och Anna Eklund, företagets grundare.

De regionala vinnarna kommer att tävla mot varandra i Stockholms Stadshus i januari. Vinnaren där går sedan vidare till världsfinalen i Monte Carlo där det tävlas om titeln ”World Entrepreneur Of The Year”.

Länk till bilder på Lottis Sparrman och Anna Eklund
Läs gärna mer om EY Entreprenur of The Year

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke. Sköna kläder att ha till både jobb och fest och som samtidigt är otroligt sköna att krypa upp i soffan i. Kläder från House of Lola inhandlas enkelt via hemförsäljningträffar eller via företagets egen webbshop. Sedan september 2014 finns House of Lola även på den finska marknaden. Läs gärna mer på www.houseoflola.se

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer:
Magdalena Höglund, presskontakt, House of Lola, tel: +46 733 338840 eller magdalena@highlandpr.se
Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 3840136, anna.svensson@houseoflola.se

• mode
  • entreprenörtävling
  • årets kvinnliga stjärnskott
  • happydress ab
  • ey entrepreneur of the year
  • earnst & young entrepreneur of the year