​Hövding och Stadium tar nästa gemensamma steg

Nu tar företaget Hövding nästa steg för att nå ut och skydda så många cyklister som möjligt. I ett nytt samarbete med Stadium, kommer Hövding att finnas i tio av den stora sportkedjans butiker under våren.

- Efterfrågan på att köpa Hövding online hos Stadium har varit så stor att vi nu även går in i deras fysiska butiker. Vi märker att sportkedjorna är en bra väg för oss att nå ut och dessa samarbeten är strategiskt viktiga för oss, både i Sverige och internationellt, säger Per Ågren, Global Sales Director på Hövding.

Det finns idag cirka 90 000 Hövdingar ute i trafiken, mer än 2 200 olyckor är registrerade där Hövding har skyddat liv. Hövding har visat toppresultat i samtliga tester som utförts på huvudskyddet.

- Stadium ser en potential i Hövding och vill erbjuda det senaste inom hjälmar som del av vår mission att aktivera världen. Det är en unik produkt som dessutom är utvecklad i Sverige. Redan i december tog vi in produkterna i vårt online-sortiment, vilket blev en succé hos både medarbetare och kunder. Därför kommer vi nu lagom till att cykelsäsongen trampar igång, även att erbjuda dem i utvalda fysiska butiker, säger Tomas Främberg, Buying Director på Stadium.

- Cyklismen växer i Sverige och vi märker att intresset för att köpa Hövding inte längre är ett storstadsfenomen. Med Stadiums hjälp når vi ut bredare i landet. Det ska bli spännande att se utvecklingen när Hövding landar på butikshyllorna under våren, säger Per Ågren.

Även i Tyskland expanderar Hövding genom att sälja hos stora sportkedjor under våren. Bland annat med försäljning i den stora friluftskedjan Globetrotter och cykelkedjan Lucky Bike.

För ytterligare information;
Per Ågren, Global Sales Director på Hövding, tel. 040 23 68 68.
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig, Stadium, angelica.larsson@stadium.se, 070-580 39 31

• Finans

• hövding

• Skåne