Bostadsrättsföreningar juldekoreras till förmån för Stockholms Stadsmission

Bostadsrättsföreningar juldekoreras till förmån för Stockholms Stadsmission

– Vi arbetar med att hålla hus och hem i bra skick. Samtidigt växer antalet hemlösa i vår stad, över 4 000 stockholmare har ingen bostad. Därför sätter vi i Förvaltningsbutikens regi upp julkransar hos bostadsrättsföreningar i Stockholm och skänker 50 kronor per krans till Stadsmissionens verksamhet, säger Anders Svensson, vd HSB Stockholm

Lagom till första advent kommer 300 julkransar att sättas upp på portarna hos bostadsrättsföreningar runt om i staden. De bostadsrättsföreningar som inte har fått någon julkrans kan fram till den 18 december beställa egna för 100 kronor styck i HSB Stockholms förvaltningsbutik, www.forvaltningsbutiken.se. Hälften av summan går till Stockholms Stadsmission samtidigt som föreningarna juldekorerar för sina boende.

– Vi hoppas att det blir ett uppskattat initiativ hos bostadsrättsföreningarna. HSB är en samhällsbyggare och därför känns det väldigt viktigt för oss att kunna bidra till verksamheter som Stockholms Stadsmission, säger Anders Svensson.

Förvaltningsbutiken är ett initiativ från HSB Stockholm som ska göra det enklare för bostadsrättsföreningar att få rådgivning kring och köpa förvaltningstjänster.