Jonas Erkenborn ny vd för HSB Bostad AB

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2015 15:00 CET

Jonas Erkenborn har utsetts till ny vd för HSB Bostad AB. Han kommer närmast från tjänsten som affärsområdeschef för fastighetsutveckling inom HSB Stockholm och har under sin 25-åriga tid i branschen arbetat bland annat som förvaltningschef på Svenska Bostäder.

-Vi är mycket nöjda över att ha rekryterat Jonas Erkenborn till att leda bolaget vidare i den starka tillväxt vi ser de kommande åren. Jonas långa erfarenhet och breda kompetens kommer att vara en stor tillgång i HSBs uppdrag att utöka bostadserbjudandet till medlemmarna, säger Anders Svensson, ordförande HSB Bostad.

-Jag ser fram emot utmaningen att vidareutveckla verksamheten i rollen som vd. I HSB Bostads uppdrag ingår inte bara att producera bra bostäder utan även bidra till samhällsbyggandet, säger Jonas Erkenborn.

Jonas Erkenborn tillträder tjänsten den 1 april.

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är ett produktionsbolag som bygger bostäder i Stockholms län. Bolaget omsätter 1,7 miljarder kronor och levererar drygt 600 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

Kommentarer (0)

Kommentera