Stabilitet i HSB Malmös styrelse efter helgens stämma

Stabilitet i HSB Malmös styrelse efter helgens stämma

HSB Malmös stämma gick helt på valberedningens förslag då den nya styrelsen i HSB Malmö skulle väljas vid helgens stämma. Styrelseordförande Claes Caroli fick förnyat förtroende på två år och två nya styrelseledamöter valdes in, Izet Omanovic samt Jonas Henriksson.

– Helgens stämma visar att vårt arbete med att skapa en långsiktig stabil och positiv utveckling i HSB Malmö har gett resultat. Vi känner att vi har medlemmarnas förtroende, säger Claes Caroli, ordförande i HSB Malmö. Även Björn Andersson och Maj-Britt Thulin blev omvalda på ytterligare en tvåårsperiod. Birgitta Nilsson och Marianne Falck som också ingår i styrelsen har ett år kvar på sina mandatperioder. Anders Lundberg, som suttit i styrelsen sedan 2005, avgick. Ett nyval var också aktuellt då Mimmi Zetterberg lämnat under året. HSB Malmös nya styrelse består av följande personer:

Ordförande tillika styrelseledamot:

Claes Caroli, HSB brf Näset i Vellinge

Styrelseledamöter:

Izet Omanovic, HSB brf Eriksfält i Malmö

Björn Andersson, HSB brf Valby i Malmö

Maj-Britt Thulin, HSB brf Bollebygd i Malmö

Jonas Henriksson, HSB brf Astern i Svedala

Birgitta Nilsson, HSB brf Lindeborg i Malmö

Marianne Falck, HSB brf Kraften i Lomma

Arbetstagarrepresentanter i styrelsen:

Maria Strandh, Unionen

Jörgen Åkesson, Unionen

Peter Frank, Fastighetsanställdas förbund

Tommy Lind, Fastighetsanställdas förbund

Revisorer:

Tommy Johansson, HSB brf Sandstenen i Lomma

Lena Andersson, HSB brf Henriksdal i Malmö

Revisorssuppleant:

Claes Gannfelt, HSB brf Tornfalken i Malmö

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 31 självständiga HSB-föreningar. Med 43 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. Verksamheten drivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i Malmöregionen. Utöver förvaltning av 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter erbjuder HSB Malmö administrativa och tekniska förvaltnings- och konsulttjänster och utnämndes 2010 till Årets skånska företag inom förvaltning av Öresundsinstituttet. Juvelen i HSB Malmös krona är Malmös landmärke, HSB Turning Torso.