Urban Sub Living är här - nu släpps de första lägenheterna i tiovåningshuset under jord!

Pressmeddelande -

Bostadssituationen i storstäder är densamma världen över. I metropoler som New York, Hong Kong och Los Angeles skenar priserna på samma sätt som de gör i Stockholm. Prisökningarna de senaste tio åren ligger på 85 procent. Utrymmet att bygga är begränsat, och därför väljer HSB som första aktör på den svenska bostadsmarknaden att lansewra det amerikanska konceptet Urban Sub Living

- Vi ser det som en jättechans att ge ytterligare ett stort antal bostadssökande en attraktiv klimatanpassad bostad i ett centralt läge, säger HSBs planeringschef Urban Holmstock, tio våningar under jord kan te sig annorlunda men man får mycket nära till tunnelbanan.​Belägna precis intill den spårbundna trafiken vid Stureplan kommer de första lyckligt lottade att kunna flytta in i det nya Sub Living-komplexet under jord.

Bostäderna är byggda med all önskvärd bekvämlighet, självgenererad  bergvärme (så klart) och digitala utsikter där de boende själva kan välja vilken vy man önskar – som sjöutsikt, gröna ängar eller spännande panorama över Paris.Det är ett banbrytande projekt för en alltmer kritisk bostadssituation i storstäder, säger professor Sean. B.Leave på Concrite University i Michigan, tillsammans med arkitekterna från Woolstone Visions har vi skapat en ny dimension i de stora städernas utveckling.

HSB först igen Våningarna under jord finns från tvåor på 90 kvadratmeter till femmor på 145 kvadratmeter.Vi har en lång historia av nya idéer, säger Urban Holmstock på HSB, vi var först med sopnedkastet ochfärg-tv på toaletten – nu tar vi ännu ett kliv framåt. Från och med idag går det att anmäla intresse på  http://www.hsb.se/omhsb/subliving

Kategorier

• ca 548 000 medlemmar