Press release -

Den digitala hotellrevolutionen fortsätter – HTL öppnar sitt andra hotell i Stockholm

HTL hotels introducerade ett helt nytt hotellkoncept i Stockholm under våren 2014 - en digital reseupplevelse för den moderna och kräsne resenären med fokus på hög kvalitet och smarta funktioner. Nu expanderar hotellkedjan med ytterligare ett hotell i Stockholm.

Det har gått snabbt för HTL hotels att göra avtryck på den Skandinaviska marknaden. Efter öppningen av HTL Kungsgatan i Stockholm, maj 2014, har den digitala hotellkedjan expanderat med ytterligare två hotell i Oslo. I september 2015 slår ännu ett hotell upp portarna i Stockholm, denna gång på Upplandsgatan.

– Efter att ha upplevt en expansiv fas sedan öppningen av HTL Kungsgatan 2014, med ytterligare två öppnade hotell i Oslo, känner vi oss väldigt stolta att med HTL Upplandsgatan utvidga ytterligare i Sveriges växande huvudstad där kommersiella gästnätter ökar. Vi ser även Sverige som ett land i framkant med flertalet världsledande innovativa digitala företag som visar på en marknad som är mogen för en vidare etablering av vårt digitala hotellkoncept, säger Joachim Högefjord, VD för HTL hotels.

Ett prisbelönt hotell
Allt sedan starten 2014 har HTL Kungsgatan fått äran att ta del av flertalet prestigefyllda priser, vilka inkluderar Tripadvisor Certificate of Excellence, Tripadvisor Travelers Choice Award for hotels 2015 samt Digital price of the year på Grand Travel Award 2015 som belönade kedjans digitala koncept. Utöver detta har HTL även varit en del av omtalade Brand Us Social’s digitala konferens i London där man pratat framtidens resor med världsledande varumärken som Google och Facebook. Det innovativa digitala hotellkonceptet har även uppmärksammats i inflytelserik press som The Guardian och HTL Kungsgatan har blivit listade bland de bästa hotellen i Stockholm av Time Out.

Innovativ utmanare
HTL hotels är den nya tidens hotellkedja med ett unikt koncept som innebär centralbelägna hotell för den moderna resenären som uppskattar hög kvalitet och modern design i kombination med smarta digitala lösningar.

Med mobilen som rumsnyckel, enkel incheckning och bokning dygnet runt erbjuder HTL hotels gästen en förenklad digital och individuell reseupplevelse. Gästen kan själv välja om man vill checka in på väg till hotellet och få sin nyckel direkt i mobilen eller genom att på några sekunder checka in via en surfplatta på hotellet. HTL hotels nyckelapp inkluderar även hotellinformation och en cityguide. Gratis wifi finns tillgängligt på hela hotellet med möjlighet för gästen att koppla upp sin mobiltelefon, surfplatta eller dator mot rummets LED TV med hjälp av Miracast och Airplay.

HTL hotels är ett självständigt hotellbolag och ett eget varumärke. HTL hotels ingår i Scandic-koncernen som ägs av EQT (84%) och Accent (16%).

För ytterligare information om HTL, vänligen kontakta:
Gül Heper, Commercial Manager HTL hotels, email: gul.heper@htlhotels.com, tel: +46 72 386 94 52

Vänligen besök följande länk för att ladda ner ytterligare pressmaterial och bilder: http://www.mynewsdesk.com/se/htl-sweden-ab

• Lifestyle, Fashion, Leisure

• digital
  • sverige
  • stockholm
  • upplandsgatan
  • hotell
  • htlhotels
  • htl
  • vasastan

The essence of a great hotel experience.

HTL is a new hotel chain for the modern traveler who wants a great hotel experience in the best city centre locations at an attractive price.

The idea is simple: leave out the unnecessary and enhance the quality of the necessary.

HTL has global ambitions and the plan is to have 20 HTL up and running in major Nordic cities within five years.

The first HTL opened in Stockholm, May 2014 and we are opening two new HTLs in Oslo beginning of 2015.

HTL hotels is an independent hotel company and brand. HTL hotels is part of the Scandic group owned by EQT (84%) and Accent (16%).

Gül Heper

Press contact Brand & Commercial Director HTL hotels Headquarters For marketing/press related questions. For other questions please contact Customer service at info@htlhotels.com +46723869452