HTL hotels - innovativt digitalt fokus med nyckelapp skapar enkelhet för gästen

Med mobilen som rumsnyckel, enkel egen incheckning och bokning dygnet runt erbjuder HTL gästen en förenklad och individuell reseupplevelse.

Med inspiration från de bästa boknings och e-commerce plattformarna lanserar HTL ett 24/7 boknings- och incheckningssystem som förenklar reseupplevelsen.

Det är enkelt att checka in på HTL. Gästen kan själv välja om man vill checka in när man är på väg till hotellet och få sin nyckel direkt i mobilen eller genom att på några sekunder checka in via en surfplatta på hotellet för att aktivera sitt nyckelkort. Därmed slipper gästen köa vid en reception.

Nyckelappen som även inkluderar hotellinformation och en cityguide testas nu, och kommer att kunna användas redan under våren. HTL har valt Zaplox som partner för mobila nycklar då de utvecklat en lösning som fungerar på smart phones med plattformar som iOS och Android och som erbjuder mycket av det som gästen efterfrågar. Systemet som de mobila nycklarna är kopplade till använder den senaste energisnåla Blåtands-standarden BLE (Bluetooth low energy) för att kommunicera med hotellets dörrar.

”Detta är ett genombrott i hotellbranschen för nyckelhantering via mobilen. Nyckel-appar möjliggör en helt ny kommunikation med gästerna, som ger dem en positiv kontakt långt innan de kommit fram till hotellet”, säger Magnus Friberg, vd Zaplox.

För att ytterligare förenkla för gästen har man avskaffat utcheckningen på HTL. Detta är möjligt eftersom vistelsen betalas i förskott.

Branschöverskridande digital plattform med kvalitetsfokus

Samtliga digitala plattformar har skapats genom att man har reviderat existerande hotell-lösningar, tagit bort det gamla traditionella och sneglat på branscher som är bäst på e-handel och smarta incheckningslösningar. Därefter skapades en användarvänlig plattform som är nyskapande för branschen med ett förenklat bokningsflöde, tydlig prissättning och enkel incheckning.

För HTL är det viktigt med hög kvalité i alla detaljer och det ska genomsyra allt från den digitala upplevelsen via hemsida och app till upplevelsen på själva hotellet.
- Vi har haft ett stort fokus på resenärens upplevelse och vad de primärt vill veta samtidigt som vi har vågat ta bort alla onödiga detaljer. Dessa ledord går igen i utvecklingen av vår digitala plattform, säger Gül Heper, Commercial Manager HTL hotels.

Mirroring i hotellrummet

HTL vänder sig bland annat till en ny generation av resenärer som förutsätter ett individualiserat medieutbud. På rummen kan gästen trådlöst ansluta sin egen teknik till LED-skärmen, och få sitt eget utbud av filmer och musik. Detta görs enkelt via Miracast och Airplay.

För ytterligare information om HTL, vänligen kontakta: Gül Heper, Commercial Manager HTL Hotels gul.heper@htlhotels.com, Tel: +46 72 386 94 52

För ytterligare information om Zaplox, vänligen kontakta: Magnus Friberg, CEO Zaplox
magnus.friberg@zaplox.com , Tel +46 70-658 07 60

• Lifestyle, Fashion, Leisure

• #htlhotels
  • design
  • hotel
  • htl hotels
  • htlhotels
  • htlkungsgatan
  • inredning
  • kungsgatan
  • stockholm
  • stockholm city
  • zaplox
  • mirroring
  • airplay
  • swedish press

The essence of a great hotel experience.
HTL is a new hotel chain for the modern traveler who wants a great hotel experience in the best city centre locations at an attractive price.
The idea is simple: leave out the unnecessary and enhance the quality of the necessary.
HTL has global ambitions and the plan is to have 20 HTL up and running in major Nordic cities within five years. The first HTL opened in Stockholm May 2014.

Gül Heper

Press contact Brand & Commercial Director HTL hotels Headquarters For marketing/press related questions. For other questions please contact Customer service at info@htlhotels.com +46723869452