​Nyhetsbrev november 2018

Nyhet   •   Nov 27, 2018 14:05 CET

LoRaWAN™ förverkligar IoT

Har du besökt vår hemsida nyligen så noterade du kanske att det är fokus på Linköping. Det är nämligen i Linköping det händer! Där kommer vi att hålla nästa Smart City Connection - mötesplatsen för alla som brinner för LoRaWAN, Internet of Things och smarta samhällen! Det kommer mer information inom kort. Tills dess – säkra din plats genom att anmäla dig här.

Det är mycket aktivitet kring IoT i Sverige just nu och även våra samarbetspartners ordnar events och workshops. I Göteborg höll Infracontrol sitt årliga Make Cities Talk, med många bra snack om teknik och hållbarhet! Företaget Etteplan anordnade frukostseminarium och workshops kring LoRaWAN och Mbed i både Linköping och Stockholm.

November har varit en mycket händelserik månad där vi bland annat hann med ett intressant besök på Doll Living Lab, utanför Köpenhamn. Här testas digital infrastruktur och smarta lösningar som parkering, avfall, belysning, miljöparameterar osv. Ett besök kan verkligen rekommenderas.

Och nu är det dags för Smarta Städer i Kista. Vi ses där!

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.