Nyhetsbrev oktober 2018

Nyhet   •   Okt 29, 2018 14:51 CET

Shinkansen, det japanska höghastighetståget (320 km/ h) är känt för sin punktlighet, komfort och säkerhet.

I förra veckan var det LoRa Alliance™ medlemsmöte som denna gång hölls i Tokyo. En av de stora nyheterna var att Semtec öppnar upp den tidigare dolda tidskoden och möjliggör geolocation med hög noggrannhet på de flesta typer av gateways. Vi kan se framemot många initiativ och lösningar kring detta inom kort. För övrigt kan vi tillägga att marknaden för LoRaWAN™ är precis som Shinkansen - på spåret, det går i en rasande fart och i alldeles rätt tid!

Det här är en av anledningarna till att vi arrangerar Smart City Connection igen i vår. En annan är att utvärderingen av eventet talade sitt tydliga språk. Det finns ett stort behov av en mötesplats för LoRaWAN. Så boka den 11–12 april i din kalender och håll utkik på sociala medier. Där kommer vi nämligen att publicera plats och anmälningsinformation för eventet inom kort!

På tal om sociala medier så har du säkert hört att det har varit podpremiär för oss och vår Jakob Blomberg? Jakob blev inbjuden till FirstThingsFirst IoT Podcast för att prata om LoRaWAN. Visst gick det bra för honom?

Bra gick det också för Stadsnätsföreningens Bredbandsbåten i början av oktober där Fredrik Skoglund, Martin Edofsson och Johanna Björnson var på plats. Martin fick dessutom äran att hålla i ett välbesökt miniseminarium på ämnet Hur får vi in nya tjänsteleverantörer i IoT-näten?

Vi går mot mörkare tider i kalendern, men På Blink Services kontor i både Göteborg och Helsingborg lyser ”flitens lampa” långt in på nätterna. Det blir lätt så när man brinner för något. Som till exempel att bygga smarta, effektiva och hållbara samhällen. Och när tåget går så gäller det att vara ombord.

Med det sätter vi punkt för oktober och önskar dig en härlig november.