Nytt kontor för Devex Mekatronik i norra Stockholm

Den 1 januari 2019 öppnar Devex Mekatronik sitt sjunde kontor som även blir företagets andra kontor i Stockholmsregionen. Målet är att komma närmare både befintliga och nya kunder norr om stan och Pär Gustafsson kommer tillträda rollen som platschef för nya kontoret.

Satsningen i Solna ingår i företagets expansionsplaner för 2018 och sammanfaller med att Devex Mekatronik firar 20 år.

- Vi upplever en ökad efterfrågan från våra kunder i de norra delarna av Stockholm och önskar med detta nya kontor att komma närmare deras verksamheter och därmed kunna bidra mer effektivt, säger Eric Boström VD och grundare på Devex Mekatronik.

Pär Gustafsson tillträder rollen som platschef vid nya kontoret i Solna. Pär har tidigare jobbat inom produktutveckling både som utvecklare och i ledande positioner och kommit i kontakt med Devex Mekatronik genom sina tidigare roller som utvecklingschef.

- Jag har under flera år haft samarbete med Devex Mekatronik via mina olika utvecklingschefspositioner och har uppskattat den lösningsfokusering och flexibilitet som bolaget har visat i de samarbeten vi haft, säger Pär Gustafsson

Pär tillträder den nya rollen till årsskiftet och ser positivt på nya tjänsten.

- Det finns flera delar som är mycket motiverande med denna nya utmaning. Jag drivs till stor del av mötet mellan människor och att skapa förutsättningar för medarbetare och kunder att lyckas. En annan del av motiveringen ligger i att få ett helhetsansvar för leveransen av både projekt, stödresurser och expertis till företagets kunder. Dessutom ser jag Devex Mekatronik som ett bolag som fokuserar på det viktiga inom produktutveckling och har ett modernt synsätt på hur projekt bör bedrivas, berättar Pär.

Verksamheten kommer huvudsakligen satsa på att leverera kompletta helhetsåtaganden och delprojekt samt att erbjuda kompetensförstärkning på plats hos kunder, detta genom krossfunktionella team med flertalet kompetenser inom produktutveckling.

Rekryteringen för nya kontoret inleds under hösten 2018 med fokus på ingenjörer inom mekanik, elektronik och mjukvaruutveckling.

Adress: Solna Torg 19, Plan 5, Solna

För mer information, kontakta gärna:
Pär Gustafsson, Platschef norra Stockholm
par.gustafsson@devex.se, tel. 070 534 43 28

Eric Boström, VD och grundare
eric.bostrom@devex.se, tel. 070 321 68 80

• Ingenjörskonst

• solna
  • produktutveckling
  • stockholm
  • devex mekatronik

Vi gör idéer till hållbar verklighet

Devex Mekatronik AB grundades 1998 och erbjuder kvalificerade ingenjörstjänster för intensiva teknikutvecklingsprojekt med kompetens- och produktleveranser inom hela utvecklingscykeln, från idé till hållbar verklighet. Bolaget har 100 medarbetare på flera orter i Sverige med kunder inom områden som medicinsk teknik, flyg/försvar, livsmedel, miljöteknik samt industri och forskning.

Joakim Östblom

Presskontakt VD +46 73 519 52 17