Gal Gadot blir ansiktet utåt för nya Huawei P20

På tisdagseftermiddagen presenterade Huawei nyheterna P20 och P20 Pro vid en presskonferens i Paris. Under produktlanseringens efterfest tillkännagavs att den internationella skådespelerskan Gal Gadot blir produktseriens ansikte utåt.

I utvecklingen av P20-serien har Huawei blandat funktionalitet med design och har samtidigt skapat den bästa möjliga tekniska assistenten. Den något större modellen i serien, Huawei P20 Pro, har exempelvis en trippelkamera från Leica med AI-funktioner vilket gör det enkelt för användaren att ta vackra bilder. Att valet föll på den israeliska skådespelaren Gal Gadot som ansiktet för P20-serien föll sig naturligt. Hon är en förebild som Huawei delar flera värderingar med. Bland annat tron på att kämpa och följa sina drömmar. Men också strävan efter perfektionism.

Förutom att vara en professionell skådespelerska är Gal Gadot mamma till två barn och ­– inte minst ­ – en kreativ själ med starka sinnen som söker inspiration.

– Jag fotograferar mycket för att få utlopp för konstnären inom mig. Tidigare förstod jag inte vilken betydande roll artificiell intelligens kan spela. Men genom att använda P20 Pro har jag upptäckt alla små saker som jag inte längre behöver fundera på själv, som att välja bästa bilden till mina sociala medier eller välja rätt vinkel och ljussättning, säger Gal Gadot.

P20-serien präglas av det sociala, visuella och tekniska. Den möter på så sätt behoven hos så kallade ”early adopters”, influencers och populärkulturella ledare. Gal Gadot är ett typiskt exempel på dessa personer. Hon arbetar och reser över hela världen. Under sina resor samlar hon minnen som hon delar med vänner och familj.

– Teknik är en del av mitt dagliga liv som underlättar mina rutiner i vardagen. Tekniken hjälper mig att ta till vara på minnen när jag är ute och reser, vare sig det är med jobbet eller med min familj. Å andra sidan är det skönt att säkert kunna veta att jag kan använda min telefon oavbrutet i alla situationer, tack vare den långa batteritiden och snabbladdningsfunktionerna, säger Gal Gadot avslutningsvis.

Se Huawei P20 Pro-videon med Gal Gadot här.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.