Huawei Ascend P7 utsedd till  'European Consumer Smartphone 2014–2015'

Huawei Ascend P7 utsedd till 'European Consumer Smartphone 2014–2015'

– För andra året i rad prisas Huawei av EISA (European Imaging and Sound Association)

Stockholm, 20 augusti 2014 – Huaweis flaggskepps-smartphone Ascend P7 har utsetts till ‘European Consumer Smartphone 2014 – 2015’ av den europeiska branschorganisationen EISA (European Imaging and Sound Association). Det är andra året i rad som Huawei uppmärksammas av EISA, som år 2013 belönade den 6,18 mm tunna Ascend P6, med samma utmärkelse.

Huaweis senaste flaggskeppsprodukt Ascend P7 med 4G LTE har en exklusiv tunn design och mäter endast 6,5 mm och bygger på framgångarna med föregångaren Ascend P6. EISA har nu utsett Ascend P7 till ’European Consumer Smartphone 2014 – 2015’ med motiveringen: “telefonen har en vacker glasyta och finns tillgänglig i både svart och vitt till ett attraktivt pris”. Samtidigt uppmärksammas “de två kameramodulerna som gör det möjligt att ta selfies med hög upplösning, en frontkamera på hela 8 megapixlar och en bakkamera på 13 megapixlar med blixt och tillhörande appar”.

– Det är med stolthet och stor ödmjukhet som vi mottar den här utmärkelsen och vi ser det som ett bevis på att vi åter igen utmanar branschen genom att omdefiniera design, kameraupplevelse och uppkoppling för smartphones. Vi har ännu fler överraskningar i rockärmen som presenteras under IFA 2014. Vi fortsätter även med Make it Possible-konceptet för att ge fler människor runt om i världen möjligheten att uppleva ny och spännande teknik, säger Oscar Fernandez Thunström, säljansvarig på Huawei Device Sverige.

Tillgänglighet
Ascend P7 lanserades i maj och finns tillgänglig i svenska butiker till ett rekommenderat försäljningspris på 3 699 kr.

För mer information, högupplösta bilder och/eller produkttest vänligen kontakta:
Johanna Nytomt, Spotlight PR
Email: johanna.nytomt@spotlightpr.se