Nya Freebuds 3 i sportigt rött

Huawei lanserar hörlurarna Freebuds 3 i sportig röd färg

Med en stilren design och bekvämlighet i fokus, ger Huawei Freebuds 3 lyssnaren en innovativ och intelligent ljudupplevelse, brusreducerad och klar. I Sverige lanserades Huawei Freebuds 3 först i färgerna svart och vitt och nu kommer de även i en special edition - sportigt rött.

Huawei Freebuds 3 kombinerar en processor av högsta klass med ett ljud som är unikt på marknaden. Det görs genom att Kirin A1 processorn försatts med en avancerad Audio Digital Signal-processor som reducerar buller i omgivningen, vilket underlättar i samtal, också för den andra parten. Tekniken skapar en högkvalitativ samtalsupplevelse.

Freebuds 3 stödjer brusreducering under samtal, brusreduceringen är dessutom utformad för att passa olika typer av öronkanaler, och kan snabbt stängas av genom en enkel dubbelknackning på vänster hörlur. Designen av hörlurarna har estetiska, ergonomiska och akustiska fördelar, som kombinerat med hörlurarnas möjlighet att placeras lite längre in i örat, ger en märkbart förbättrad ljudkvalitet för lyssnaren.

Freebuds 3 levererar ett ljud i studiokvalitet och en imponerande bas. Med ett dynamiskt drivelement på 14 mm behåller Freebuds 3 ljudets ursprungliga glans. Den komplexa basen ger en starkare, tätare och mer kraftfull känsla än någonsin tidigare. Huaweis egen Bluetooth-teknik skapar dessutom ett starkt och äkta stereoljud via en dubbel anslutning, där de två hörlurarna har varsin individuell anslutning som paras.

Laddningsfodralet stödjer snabb och trådlös laddning. Freebuds 3 kan därmed laddas av både trådlösa laddare och telefoner som stödjer omvänd trådlös laddning.

Pris och tillgänglighet

Röda Huawei Freebuds 3 finns tillgängliga på den svenska marknaden i slutet av januari och rekommenderat pris ligger på cirka 1 990 kronor.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiSverige

Om Huawei Consumer Business Group

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2017. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.