Huawei lanserar Honor 7 i Sverige

Huawei lanserar Honor 7 i Sverige

Stockholm - 28 Augusti 2015: honor introducerar den europeiska versionen av sin flaggskeppsmobil Honor 7. Honor 7 är en 5,2-tums 4G-smartphone byggd helt i metall som riktar sig mot den yngre och ständigt uppkopplade generationen. Den är speciellt designad att användas med bara en hand och är utrustad med en mängd innovativa funktioner som styrs genom en dedikerad smart knapp och fingeravtrycksläsare med stöd för olika gester.

Honor 7 är byggd helt i borstad metall med keramisk ytbehandling som ger en riktigt snygg premium-finish. Enhetens form och högupplösta skärm på 5,2-tum med noggrant placerade knappar och sensorer möjliggör en bättre ergonomisk enhandsanvändning.

Honor 7 har också en 360-graders fingeravtrycksläsare i metall som snabbt läser fingeravtryck från alla håll och i olika vinklar. Fingeravtrycksläsaren blir bättre med varje gång du använder den tack vare sin självlärningsförmåga och har också stöd för olika gester vilket gör att den kan användas till allt från att svara på samtal till att ta foton.

Kraftfull prestanda för den ständigt uppkopplade

Tack vare den intelligenta åttakärninga HiSilicon Kirin 935-processorn, 3GB RAM och 16GB ROM har Honor 7 all kraft den behöver för att alltid leverera snabb respons och konsekvent användarupplevelse. Det L-formade kretskortet gör att Honor 7 inte kan bli överhettad.

Honor 7 är utrustad med Huawei’s tekonologi Signal+ och har en smart dubbelantenn vilket gör att nätverk med starkare signal kan nå upp till 80 gånger högre hastigheter än för andra liknande enheter.

Tillsammans med ett kraftfullt batteri på 3100mAh, som ger exceptionell batteritid och har stöd för snabbladdning[1], är Honor 7 den perfekta enheten för den som alltid är uppkopplad.

Blixtsnabb kamera för din inre kreativitet

Honor 7 är på baksidan utrustad med en 20 MP-kamera som använder Sonys IMX 230 sensor, honors PDAF snabbfokuseringsteknologi och en optik med stor bländare på f/2,0 vilket gör det möjligt att ta levande och färgrika bilder i mörker på så lite som 0,1 sekunder. Kamerna på framsidan har en 8 MP-sensor med vidvinkel-optik som har en bländare f/2,4 och inbyggd LED-blixt. Detta tillsammans med Honor 7s bildförbättringsmöjligheter och panoramafunktion gör den perfekt för selfies eller groufies.

Nytt är även “Good Food”, ett kameraläge som gör det enkelt att ta högklassiga matbilder. Honor 7 är också utrustad med en revolutionerande ljus-målningsfunktion där användare kan skapa livfulla konstnärliga bilder.

Utöver detta erbjuder Honor 7 snabba Google-sökningar i farten med en knapptryckning i sidan, fingertrycksavläsare på baksidan som även fungerar som kameraknapp, avancerade röstigenningsfunktioner och skärmdumpar med en enkel dubbelknackning på skärmen med knogen.

Honor 7 finns i två färger, Mystery Gray och Fantasy Silver och är tillgänglig hos de flesta svenska återförsäljare från och med den 22 september med ett rekommenderat konsument pris på 3990 sek.

Teknisk specifikation:

Nätverk Teknik GSM / HSPA / LTE
2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G LTE
Hastighet HSPA, LTE
GPRS Ja
EDGE Ja
Modell Dimensioner 143.2 x 71.9 x 8.5 mm
Vikt cirka 157 g
SIM Dual Nano SIM
Display Typ TFT, 16M färger
Storlek 5.2 tum
Upplösning 1920 x 1080 pixels (~424 ppi pixel density)
Multi-touch Ja, 10 punkter
HUAWEI EMUI 3.1
Plattform Operativsystem Android OS, v5.0
Chip HiSilicon Kirin 935
CPU Octa-core, 4*A53 2.2GHz + 4*A53 1.5GHz med big.LITTLE technology
Minne Kortplats microSD, upp till 128 GB (använder SIM 2 slot)
Internminne 16 GB ROM, 3 GB RAM
Kamera Primär 20 MP, 5152 x 3888 pixels, auto-fokus (PDAF), LED-blixt (Dual color temperature flash)
Egenskaper Snabbbildsläge, panorama, Goodfood-läge, vattenstämpel, skönhets-läge, touch-fokus, ansikts- och leende-detektering, HDR, Burst
Video 1080p@30fps
Sekundär 8 MP, LED-blixt
Ljud Alarm-typer Vibration; MP3, WAV ringtones
Högtalare Ja
3.5mm-ingång Ja
Uppkoppling WLAN Wi-Fi 802.11 ac/a/b/g/n
Bluetooth v4.1, A2DP, BLE (Bluetooth Low Energy)
GPS Ja, med A-GPS, GLONASS
NFC Ja, med A-GPS, GLONASS
Radio Ja
USB microUSB v2.0
Egenskaper Sensorer Accelerometer, proximity, compass, gyroscope, ambient light, hall-sensor
Meddeladen SMS, MMS, Email, Push Mail, IM
Browser HTML5
Java Nej
Batteri 3100 mAh-batteri

[1] Snabbladdare säljs separat.