Huawei lanserar Huawei Watch på Mobile World Congress 2015

Huawei lanserar Huawei Watch på Mobile World Congress 2015

Stockholm/Barcelona, 2 mars 2015: Huawei fortsätter att bryta ny mark inom wearables-segmentet och lanserade Huawei Watch, med Android Wear, under Mobile World Congress (MWC) 2015 i Barcelona. Den helt runda klockan har en 1,4-tums AMOLED touch-skärm, reptåligt safirglas, en ram i kallsmitt rostfritt stål, och kommer med en inbyggd pulsmätare och 6-Axis rörelsesensorer. Huawei Watch är Huaweis första klocka i wearables-serien.

-Vi har lyssnat till användarnas önskemål om en klocka med tidlös design och som är smart inifrån och ut. Huawei Watch är ett svar på Huaweis devis om att ‘Make It Possible,’och ger konsumenterna en smart klocka med premium-känsla samtidigt som den är ett tydligt bevis på Huaweis tekniska innovationskraft. Som den första smarta klockan i vår växande serie av wearable-produkter har Huawei Watch skapats och designats för att bli en naturlig del av användarnas dagliga liv, Richard Yu, CEO, Huawei Consumer Business Group.

Tidlös design
Huawei Watch har designats av erfarna designers som har en lång historia av att skapa moderiktiga och tidlösa klockor. Detaljrikedomen visar sig vid första anblicken då klockan har en 1,4 tums AMOLED-skärm med 400x400 pixlars upplösning med 286 ppi vid 10 000:1 kontrast, vilket gör den till världens mest livfulla Android-klocka .

Med mer än 130 komponenter, är Huawei Watch krona, ram och gångjärn tillverkade av högkvalitativt och reptåligt kallsmitt rostfritt stål, vilket gör det XX procent starkare. En intuitiv knapp (placerad ”klockan två”), ger kontroll smidighet för användaren. Huawei Watch levereras i tre färger: Guld, Silver och Svart.

Klockan har en personlig design och med över 40 olika urtavlor att välja mellan, inklusive en rad olika armband i olika material och stilar. Huawei Watch levereras även med en magnetisk laddare för enkel och snabb uppladdning.

Smart på insidan
Med Android Wear kan användaren enkelt hantera notiser om SMS, e-post, kalendrar, appar och telefonsamtal.. Klockan är kompatibel med-smartphones som har Android 4.3 eller senare. Huawei Watch har en kraftfull Qualcomm 1.2GHz processor för optimal prestanda och inkluderar 4GB lagringsutrymme, 512MB RAM-minne och Bluetooth 4.1. För den sportentusiasten, eller bara de som är intresserade av att mäta sina träningsnivåer, har Huawei Watch utrustats med en pulsmätare, 6-Axis rörelsesensor och en barometer som automatiskt känner av och registrerar om användaren promenerar, springer, cyklar eller sover. Användare kan mäta allt från kalorikonsumtion till puls, höjdskillnader, steg och distans.

Huawei Health Ecosystem
För att uppmuntra konsumenter att leva ett gladare och mer hälsosamt liv är Huawei fast beslutna att skapa ett ekosystem som ska hjälpa användare att sätta upp mål och följa vägen dit. Med spännande partners så som Jawbone, letar Huawei Health Ecosystem efter andra innovativa tredjeparts-appar inom hälsa och fitness-segmentet som kan inspirera användarna.

Tillgänglighet och Accessoarer
Huawei Watch kommer att finnas tillgänglig i fler än 20 länder inklusive Sverige. Datum för tillgänglighet samt pris kommer att presenteras av varje enskild marknad längre fram.

För mer information samt bilder och tekniska specifikationer:

För mer information, vänligen kontakta:
Carl Fried, Spotlight PR
Email: carl.fried@spotlightpr.se