Huawei sponsrar Paris Saint-Germain FC

Huawei sponsrar Paris Saint-Germain FC

Stockholm, Sverige 21 maj 2014: Huawei och Paris Saint-Germain FC har skrivit på ett sponsorskap som sträcker sig över de kommande tre säsongerna. Sponsorskapet innebär att Huawei blir officiell partner och leverantör av smartphones och surfplattor till storklubben.

Huawei har tidigare inlett samarbeten med bland annat Arsenal FC, AC Milan, Borussia Dortmund och spanska ligan Liga De Fútbol Profesional (LFP). Med det senaste samarbetet blir Huawei utöver dessa även officiell sponsor till den franska storklubben Paris Saint-Germain FC och därmed en rad fotbollsstjärnor.

– Vi är mycket stolta över att sponsra Paris Saint-German de kommande tre säsongerna. Klubbens starka koppling till Sverige kommer att bidra till att utveckla Huawei i Sverige och i Europa, säger Oscar Fernandez Thunström, försäljningschef på Huawei Device Sverige.

Betydelsen av mobila lösningar inom fotbollsvärlden har ökat kraftigt. De ger spelare och fans en möjlighet att dela känslor och händelser som skapas på och utanför fotbollsplanen. Huawei och Paris Saint-Germain delar passionen för fotboll och samma vision om att höja, förlänga och förbättra fansen upplevelse runt en fotbollsmatch.

För mer information, högupplösta bilder och/eller produkttest vänligen kontakta:
Johanna Nytomt, Spotlight PR
Email: johanna.nytomt@spotlightpr.se