En mer än HuFFsad fotbollshelg i Glada Hudik!

En mer än HuFFsad fotbollshelg i Glada Hudik

Seger 2-0 i hemmapremiären mot Strömsbergs IF. Ett glatt inititativ från våra supporters i "Stå upp för HuFF" som stod för flaggor och sång - precis som det borde vara i Glada Hudik. Sist men inte minst hade vi instruktörer från Svenska Fotbollsakademin på plats i vårt utbildningsprojekt där ungdomar från hela kommunen fick utveckla sin bollbehandling och lära sig utmana.

Se filminslag och reportage från HT på helahalsingland.se här när det gäller HuFF segern mot Strömsbergs IF och "Stå upp för HuFF" flaggor och sång: http://helahalsingland.se/sport/fotboll/1.4638145-seger-i-hemmapremiaren (Tack för bra jobb HT!)

Stolta är vi också över vårt femåriga utbildningsprojekt tillsammans med Svenska Fotbollsakademin. I helgen fanns 7 instruktörer på plats i Hudik och tog hand om ungdomar i ålder 8-12 år i tre olika pass under lördagen. Mycket bra övningar för bollbehandling och utmaning. De flesta föreningarna i kommunen fanns representerade trots att vi i alla fall inte hade tur med vädret;-)

HuFF tackar spelarna, publiken, ungdomarna i samarbetsföreningarna, Svenska Fotbollsakademin, Stå upp för HuFF och HT för en fin fotbollshelg! Se fler relaterade bilder!

Nu kör vi vidare - Stå upp för HuFF du också!

• huff
  • ståuppförhuff