Artisten Maxida Märak intar Sjödalstorgets scen på lördagen. Jokkmokksdagarna i Huddinge centrum pågår fram till söndag 27 oktober.

Jokkmokksdagarna fyller 20 år

Jokkmokksdagarna fyller 20 år och bjuder på en extra dag i år. Redan på onsdagen förvandlas Huddinge Centrum till ett Jokkmokk i miniatyr, med lokala smaksensationer , hantverk och musik - fem dagars trevligt avbrott i höstlunken!

Jokkmokksdagarna bjuder på Jokkmokks tenn, sameslöjd, mode, musik, tunnbrödsbakning och smakprovning av lokalproducerade varor - ett brett och färgstarkt utbud av handel, kultur och nöje.

– Vi är också stolta att presentera flera nya inslag, som workshops i väsksömnad och stickning av handledsvärmare, säger Bengt Blomquist, centrumledare på Huge Bostäder.

Förra årets succé - jojkworkshopen - kommer också tillbaka. På lördagen bjuder matkreatören Eva Gunnare på sin populära föreläsning om Jokkmokks åtta årstider, som har blivit en mycket uppskattad del av Jokkmokksdagarna.

Klockan 16 på lördagen är det dags för årets dragplåster Maxida Märak att uppträda på Sjödalstorgets scen.

Mer information:

Bengt Blomquist, centrumledare, Huge Bostäder AB