Hyundais gaffeltruckar på offensiven Fyra visningar med provkörning i vår

Hyundais gaffeltruckar på offensiven Fyra visningar med provkörning i vår

Vara Maskinimport AB och AB Hüllert Maskin står tillsammans med Ottosson Truck AB för värdskapet när Hyundais gaffeltruckar visas i Göteborg och Vara i april. Senare i vår sker visningar även i Norrköping och Blekinge. Visningarna är en del i den offensiv för Hyundai gaffeltruckar som nu inleds.

Hyundai gaffeltruckar är ett av världens modernaste och mest framgångsrika truckmärken med ambition att ytterligare stärka sin position i Sverige. Modellprogrammet är mycket omfattande med allt från lagertruckar, till trucklösningar för tung industri, sågverk och hamnar.

Vid visningarna i Göteborg, Vara, Norrköping och Norje utanför Sölvesborg får visningsbesökarna chansen till information om Hyundais hela truckprogram. Demomaskiner i storleksspannet från elektriska Ledstaplare upp till Hyundais 16-tons dieseltruck kommer att finnas för demo och provkörning.

Samtidigt kommer Ottosson Truck att presentera sitt framgångsrika hyreskoncept för gaffeltruckar. Hyreslösningarna innebär att användarna kan tillgodose sitt truckbehov, optimalt anpassat efter verksamheten och därmed med hög kostnadseffektivitet.

Visningsprogrammet ser ut så här:

10 april i Göteborg. Platsen är Steens T&E på Ångpannegatan 8.

12 april i Vara. AB Hüllert Maskins visningscenter på Torggatan 56.

17 maj i Norrköping. Ottosson Trucks anläggning på Butängsgatan 8A.

5 juni i Norje utanför Sölvesborg. Ottosson Trucks anläggning på Norjevägen 65.

Visningarna av Hyundais truckar i vår ska ses som första steget i den offensiv som nu sker för att sprida Hyundais modellprogram över landet. Kunnandet och servicen av truckprogrammet finns hos Ottossons Truck AB, som representerat Hyundai Forklifts i Sverige sedan 2012. Ottosson Truck är ett anrikt företag med flera decenniers erfarenhet av gaffeltruckar och med stort tekniskt kunnande.

Sedan början av 2018 ingår Ottossons i den koncern där även AB Hüllert Maskin och Svenska Jekko ingår. Moderbolag är Vara Maskinimport, som nu alltså står för en del av värdskapet för visningarna.

Av tradition sker visningarna dessutom i samarbete mellan Ottosson Truck AB och rockfestivalen Sweden Rock.

Dessutom söker Ottosson och Hyundai efter två tävlingsförare som vill representera Hyundai under Truck-SM i november 2018.

För mer information, läs mer på www.ottossontruck.se

För mer info:

www.ottossontruck.se

Anette Saleskog, Ottosson Truck AB, tel 070-893 96 06

www.hullert.se

Nils-Gunnar Burge, AB Hüllert Maskin, tel 0512-30 00 31

FAKTA VARA MASKINIMPORT AB:

Moderbolag för koncernen där AB Hüllert Maskin och Ottosson Truck AB ingår.

FAKTA OTTOSSON TRUCK AB:

Svensk generalagent för Hyundai gaffeltruckar. Företaget erbjuder både försäljning och uthyrning av Hyundai gaffeltruckar och har 35 anställda. Huvudkontoret ligger i Norje norr om Sölvesborg och representeras med försäljning och uthyrning av truckar från Norje, Helsingborg och Norrköping. Serviceverkstäder och servicebussar utgår från nära 20 orter runt om i södra Sverige.

Ottosson Truck AB omsätter drygt 60 miljoner kronor.

Hyundai Forklifts har sin tillverkning av gaffeltruckar i Sydkorea. Hyundai Forklifts har Europakontor, nybyggt reservdelslager och ett lager av leveransklara truckar i Belgien. Årligen säljs cirka 3 000 gaffeltruckar på den europeiska marknaden med lyftkapacitet från 1 till cirka 25 ton.

FAKTA AB HÜLLERT MASKIN:

Svensk generalagent för Merlo teleskoplastare sedan 1995. Företaget har cirka 30 anställda och huvudkontor med verkstad, lager, utställningshall och övningsfält i Vara i Västergötland. Hüllerts och Merlo representeras från ett 30-tal försäljningskontor och serviceverkstäder runt hela Sverige.

AB Hüllert Maskin omsatte nära 190 miljoner kronor under senaste räkenskapsåret.

Merlo har sin fabrik i Cuneo i Italien och tillverkar och säljer årligen 7 000 teleskoplastare över hela världen.

BILDER:

ngb_truck2_0754.jpg