Nya P30.10 är en kompakt teleskoplastare med stödben, som ger hög stabilitet och bra lyfthöjd.

Kompakta Merlo och nyheter i fokus på MaskinExpo

När AB Hüllert Maskin öppnar sin monter på årets MaskinExpo på Stoxa 18-20 maj står Merlos kompaktmodeller i fokus. Men även bredden i Merlos modellutbud exponeras med visning av allt från den minsta till den största teleskoplastaren.

AB Hüllert Maskin är marknadsledande leverantör av teleskoplastare i Sverige. Det märks på det heltäckande nätet med omkring 40 serviceverkstäder och säljkontor över hela Sverige.

Det märks också på det breda utbudet av modeller av Merlo och under årets MaskinExpo visas såväl den minsta Merlo 27.6 som den största Merlo Roto 40.30 DuoPower.

Merlo P27.6 väger knappt fem ton, är kompaktbyggd och har lyftkapacitet på 2700 kilo och en lyfthöjd på 6,1 meter. Merlo 27.6 är en av Merlos storsäljare i Sverige, känd under benämningen Allfixaren. Maskinen vinner på sitt kompakta format, bredden av redskap och att maskinen är godkänd för personkorg.

Den kraftfulla Merlo Roto 40.30MCSS DuoPower är runtomsvängande och väger 19,2 ton. Den lyfter 4000 kilo och har en lyfthöjd på 30 meter. Dessutom har den kombinerad diesel- och eldrift vilket gör att den kan köras på el under allt arbete, utom vid förflyttning. Merlo Roto med DuoPower har blivit en framgång. På drygt ett år har tio maskiner sålts.

Merlo P30.10 är en annan av maskinerna som visas. Merlo 30.10 är en nyhet bland de kompakta modellerna och den enda i kompaktserien som har stödben. Det ger hög stabilitet och därmed en lyfthöjd på 9,6 meter och en lyftkapacitet på 3000 kilo, vilket gör den perfekt för exempelvis byggbranschen. Maskinen väger 7,1 ton och har kompakta yttermått med en bredd på 210 cm och en höjd på 212 cm. Både 30.10 och systermodellen 30.9 är kraftfulla efterföljare till den tidigare Merlo P28.8.

Merlo TF38.10 är ytterligare en nyhet som visas på MaskinExpo. Det är senaste modellen av 38.10, nu med Tier IV Final-motor på 140 hk.

De övriga modeller som visas under MaskinExpo är Merlo P40.17, Merlo TF45.11 och Merlo Roto 40.18.

VÄRT ATT VETA:

• AB Hüllert Maskin har sålt mer än 1100 teleskoplastare sedan samarbetet med Merlo inleddes 1995.
  • För mer info:

Nils-Gunnar Burge, VD, AB Hüllert Maskin, tel 0512-30 00 31