Arbetsplattform ASP+ för proffs som prioriterar smidighet och säkerhet

Arbetsplattform ASP+ för proffs som prioriterar smidighet och säkerhet

En arbetsplattform är ett bra alternativ till en ställning när du behöver komma lite högre upp och samtidigt lätt kunna flytta den. Underhåll, målning, tillfälligt montagearbete är typexempel, men också för lagerarbete är en plattform idealisk.

På en plattform kan du arbeta med båda händerna. Du står stadigt på en rejäl ståyta och du går upp på halksäkrade stabila steg, särskilt viktigt när du går upp och ner många gånger under ett arbetspass.

Plattform ASP+ är en lätt och smidig plattform tillverkad i pulverlackerad aluminium från WIBE Ladders. Grunden är vår trappstege ASP+, extrautrustad med stödbalk och handledare. Ett bra alternativ för dig som proffs som behöver stå stadigt på högre höjder.

ASP+ med höjd upp till 5-steg är dessutom godkänd som ”Bra arbetsmiljöval” av Skanska och Ahlsell, där  alla artiklar som uppfyller kraven presenteras i en sortilog, på följande adress: http://np.netpublicator.com/netpublication/n45377677.

• Rejäl plattform, 330X400 mm, med dubbelriktat halkskydd ger ökad säkerhet.

• Handledare underlättar uppstigning.

• Stegfoten ger en bred bas på hela 1100 mm.

• 82 mm djupa och halksäkra fotsteg med en kraftig infästning ger både ökad säkerhet och livslängd.

Plattform ASP+ är klassad som PROF+ i WIBE Ladders sortiment. Arbetsplattformarna i serien PROF+ är lätta och smidiga, men tål ändå hårda tag. Varje dag, året om. Stegarna från WIBE Ladders är typkontrollerade enligt SPCR064 och godkända enligt Svensk Standard SS 2091 utgåva 4 och EN 131. Certifieringsnummer för bärbara stegar är P102 102. Dessutom är de P-märkta.

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.