Uppdaterade snabbtvingar från Hultafors

Hultafors uppdaterar snabbtvingar

Nu uppdaterar Hultafors sina snabbtvingar, med förbättrad hållbarhet och funktion.

- När vi har utvecklat våra snabbtvingar har målet varit att ta fram produkter som är lättarbetade, stabila och levererar pålitlig klämkraft, säger Per Eriksson, produktchef på Hultafors.

Professionella hantverkare vet vilken skillnad det innebär att verkligen kunna lita på sina verktyg. Det gäller i synnerhet tvingar som ofta ska snabbt på plats och hålla ihop, bära upp eller stabilisera ett arbete.

- När vi frågat professionella hantverkare om snabbtvingar handlar svaren oftast om att det måste vara enkelt att få dit dem och att de ska ha tillräckligt med kraft för att göra ett bra jobb. Därför har vi prioriterat en kompakt, ergonomisk design och slitstarka material framför maximal klämkraft. Det gör att snabbtvingarna QCX och QC är användarvänliga och effektiva, samtidigt som de levererar tillräcklig klämkraft för att kunna utföra jobbet, säger Per.

Snabbtvingarna lanserades första gången 2015 och nu lanseras en förbättrad version av dem.

Ergonomisk och robust design

En kompakt och användarvänlig design med enhandsgrepp gör att du kan jobba snabbt och effektivt samt komma åt med tvingen även i trånga utrymmen. Tvingen har en helsmidd skena av stål vilket gör den robust och hållbar. Huset är tillverkat av robust glasfiberarmerad nylon.

- Våra nya snabbtvingar QC och QCX har ett förstärkt hus och en uppdaterad design. Klämkraften bibehålls på ett mycket bättre sätt än på föregångarna. Det är dock viktigt att påpeka att snabbtvingar inte ska användas när man limmar ihop material eftersom klämkraften avtar något. Välj istället någon av våra skruvtvingar för den typen av jobb, säger Per.

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.se.