SNICKERS WORKWEAR LANSERAR NÄSTA GENERATIONS ARBETSBYXOR

SNICKERS WORKWEAR LANSERAR NÄSTA GENERATIONS ARBETSBYXOR

– EN REVOLUTION NÄR DET GÄLLER ARBETSKOMFORT OCH FUNKTION

I mer än två år har Snickers Workwear arbetat med att utveckla företagets största satsning någonsin: en helt ny generation arbetsbyxor för professionella hantverkare. Bakom lanseringen ligger ett extremt noggrant förarbete med intervjuer, workshops och tuffa tester. Resultatet är ett helt nytt koncept med olika byxfamiljer som kommer att sätta en helt ny standard på marknaden. Först ut hösten 2015 är arbetsbyxorna RuffWork och FlexiWork.

Det har gått nästan tio år sedan Snickers Workwear revolutionerade branschen med lanseringen av sina idag klassiska arbetsbyxor i 3-serien. Nu firar företaget 40 år och satsar på att åter visa sin ledande position genom att lansera nästa generations arbetsbyxor och därmed en rad nya innovationer. Tack vare det omfattande förarbetet med djupintervjuer och workshops följt av avancerat designarbete och extremt tuffa produktester, är man övertygad om att de nya byxorna har precis de egenskaper hantverkarna verkligen vill ha och behöver.

− Vi är otroligt stolta över allt vi har utvecklat med de nya byxorna. Först och främst är de extremt sköna och kommer att ta arbetskomfort till en helt ny nivå. De har en modern grunddesign som ger en grym passform med fantastisk rörelsefrihet. De förböjda benen gör att byxan följer med när hantverkaren rör sig och byter position från knäsittande till stående. Rent praktiskt innebär det bland annat att man slipper ”rycka i byxan” för att snabbt kunna sätta sig mekaniskt ner på knä. Byxan bara följer med och anpassar sig efter rörelsen på ett naturligt och bekvämt sätt,
säger Fritjof Henmark, Assortment Manager på Snickers Workwear.

Med de nya byxorna kommer också en rad nya lösningar för ökad komfort och funktion. Det är allt från nya materialkombinationer, stretchmaterial, smart ventilation och KneeGuard Pro som är Snickers Workwears nya generation avancerade knäskydd.

En insikt som Snickers Workwear fick när de intervjuade hantverkare var att de tycker det är svårt att hitta rätt i det stora utbudet av arbetsbyxor. Dessutom visade det sig att många hantverkare inte hade behov av alla avancerade funktioner som hittills varit en självklarhet på alla arbetsbyxor från Snickers Workwear. Därför har de nya arbetsbyxorna ytterligare en viktig egenskap, nämligen att det är väldigt tydligt och lätt att förstå vad varje byxfamilj står för och vad den passar till för typ av jobb. De nya byxorna finns i upp till tre utföranden med olika mycket funktioner för att möta olika behov.

Först ut är lanseringen av byxfamiljerna RuffWork och FlexiWork. RuffWork är en rejäl byxa utvecklad för tuffa jobb i krävande miljöer. Den finns även i ett Denim-utförande för den som gillar jeans-looken. FlexiWork är en extremt flexibel high-techbyxa i stretchmaterial för maximal rörelsefrihet.

− Lanseringen av RuffWork och FlexiWork är bara början på vår största satsning någonsin. Till våren släpper vi fler produktfamiljer för att kunna erbjuda ett heltäckande sortiment av den nya generationens arbetsbyxor, säger Fritjof Henmark.

Fritjof Henmark, Assortment Manager Snickers Workwear
Mobil: +46 708 350 347
Email: fritjof.henmark@hultaforsgroup.com

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders, Fein och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.