Utökat  varselsortiment från Snickers Workwear
Utökat varselsortiment från Snickers Workwear

Snickers Workwear lanserar nytt varselsortiment

- Hög synlighet utan att kompromissa på komforten

Att omedelbart bli sedd och upptäckt kan rädda ditt liv i farliga arbetsmiljöer. Ökad medvetenhet om risker har resulterat i en ökad efterfrågan på kläder med hög synlighet. Därför presenterar Snickers Workwear nu en stor uppdatering av sitt varselsortiment. De nya tillskotten omfattar totalt nio stilar. Den nya lanseringen är utifrån från Snickers Workwear populära arbetsklädsfamliljer, som är avsedda att passa olika typer av arbetsförhållanden, att tåla tufft arbete och tuffa arbetssituationer samt att behålla flexibiliteten och rörelsefriheten.

- Vi har tagit våra mest populära 6-seriedesigner från AllroundWork- och FlexiWork-familjerna och omarbetat dessa byxor och jackor till varselversioner samtidigt som vi lagt till erfterfrågade funktioner säger Henry Lundberg, Sales Development Manager på Snickers Workwear. - Vi vet att erfarna och hängivna användare av våra arbetsbyxor kommer att uppskatta att få knäskydden, de förböjda benen och passformen de är vana vid - samtidigt som de är synliga och säkra på jobbet fortsätter Henry Lundberg.

Tuff europeisk lagstiftning och en trend mot ökad fokus på arbetsmiljö innebär att arbetsgivare måste vara på tårna när det gäller att ge sina anställda varselkläder som lever upp till moderna standarder. - Vi ser ett större behov och en ökad medvetenhet hos våra kunder för arbetssäkra varselarbetskläder som fortfarande lever upp till de höga krav på komfort och funktionalitet som de har kommit att förvänta av våra arbetskläder, förklarar Henry Lundberg.

För ytterligare information:

Henry Lundberg, Sales Development Manager på Snickers Workwear
henry.lundberg@hultaforsgroup.com +46 8 92 51 28

Bakgrundsinformation:
Snickers Workwear tillhandahåller moderna tekniska arbetskläder till professionella hantverkare som vill ha det ultimata i komfort, funktionalitet, hållbarhet och skydd. Produktutveckling och innovation har sedan starten 1975 i Sverige alltid varit grunden för företagets framgång med att erbjuda kläder som är speciellt utformade och utvecklade för professionella slutanvändare som snickare, golvläggare och elektriker. Snickers Workwear är idag ett av Europas ledande märkesvaror med en marknadsnärvaro i 28 länder. Snickers Workwear är en del av Hultafors Group AB. www.snickerworkwear.se

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.