Snickers Workwear lanserar underställ som håller dig torr och varm i alla väder

Snickers Workwear lanserar underställ som håller dig torr och varm i alla väder

Du arbetar hårt hela året runt, oavsett väder. Självklart ska du ha bekväma arbetskläder från insidan och ut. Snickers Workwear lanserar inte bara en utan två nya serier av första lager - 37,5™ och Merino - som kommer att komplettera vår innovativa och mycket populära XTR serie av första lager.

“Vår XTR serie, som är avsedd för låg till medelhög intensitet, har varit mycket populär bland professionella användare,” säger Fritjof Henmark sortimentansvarig på Snickers Workwear. “De senaste åren har vi arbetat hårt för att komplettera XTR och utvecklat två nya innovativa kollektioner som tar väl hand om kroppstemperaturen i kyla. Jag är verkligen glad över att se att vi har lyckats. “

37,5™ – för hög intensitet i kylan. 37,5™ första lager är avsedd för högintensivt arbete i kyla och kombinerar högfunktionella Cocona® polyester och meshventilation. 37,5™ plagg säkerställer ett optimalt mikroklimat och en perfekt temperatur närmast kroppen, så att du kan prestera bättre och längre. 37,5™ är ett högteknologiskt material med aktiva, naturliga partiklar från kol och kokosnöt samt med odörhämmande effekt. Fångar upp och transporterar bort fukt för utmärkt mikroklimat närmast huden. Materialet som torkar fem gånger snabbare än liknande material ger en fräsch och torr arbetskomfort.

Merino – valet för lågintensivt arbete vid kallt väder. Snickers Workwears nya mjuka och bekväma Merino kollektionen är utformad som ett extra isoleringsskikt. Tillverkad av merinoull, för extremt mjuk och behaglig värme i riktigt kalla förhållanden eller vid mindre intensiva jobb. Desstom har ullfiber kapacitet att absorbera upp till 35% av sin egen vikt i fukt (ånga) och transportera bort fukten från kroppen för att avdunsta. Merinoull har en utmärkt odörhämmande effekt och kan bäras i flera dagar utan tvätt.

• Kan tvättas i maskin
• Luktfri
• Tumgrepp
• Mjuk och bekväm

Art.no: 9422, 9423, 9421, 9415, 9416
För mer information kontakta:

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders, Hultafors och Fein. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.