Ny högteknologisk underställskollektion från Snickers Workwear

Snickers Workwear presenterar ny underställskollektion

Snickers Workwear presenterar sina nya högteknologiska underställ inom arbetskläder. Underställen kommer i tre olika familjer för att tillgodose variationer i klimat samt olika nivåer av fysisk arbetsintensitet.

- Våra underställ är konstruerade för att vara det ultimata första lagret, som ger rätt värme och arbetskomfort, med material som andas för ventilation och fukttransport. De sömlösa designerna levereras med 37.5®-teknik samt en kombination av fibrer, såsom polyester, polypropen, polyamid och merinoull för att passa olika typer av arbeten under olika temperaturer, säger försäljningsutvecklingschef Henry Lundberg,

Den nya underställskollektionen:

FlexiWork - en ny version av den klassiska XTR-sortimentet med en uppdaterad design och förbättrad funktionalitet. Nya avancerade stickningsprofiler och stretch erbjuder värme och ventilation.

FlexiWork med ull - för extra värme. Kombinationen av ull för värme och polyester för hållfasthet gör dessa underställ varma, ventilerande och hållbara.

- För att göra det bästa understället som håller för tufft arbete kombinerar vi Merinoull med polypropen, polyester och elastanfibrer. Det betyder att du får alla ullfördelar, samtidigt som du får slitstark styrka och flexibilitet. Fantastiska kläder som pallar för hårt arbete, fortsätter Henry Lundberg.

LiteWork - för extra hög aktivitet. Med 37.5®-teknik för aktivt arbete där ventilation och fukttransporter är högsta prioritet.

- 37.5® funktionella fibrer har bevisad kapacitet när det gäller fukttransporter och klimatkontroll. Som ett plus är de naturligt luktavvisande vilket innebär att våra användare kan uppleva komfort och värme, samtidigt som de håller sig fräscha på jobbet. 37.5-kläderna är särskilt väl lämpade för högintensivt arbete där förmågan att ventilera överflödig värme är viktigt, säger Henry Lundberg.

För mer information:
Henry Lundberg, försäljningsutvecklingschef på Snickers Workwear
henry.lundberg@hultaforsgroup.com +46 8 92 51 28

Bakgrundsinformation:

Snickers Workwear tillhandahåller moderna tekniska arbetskläder till professionella hantverkare som vill ha det ultimata i komfort, funktionalitet, hållbarhet och skydd. Produktutveckling och innovation har sedan starten 1975 i Sverige alltid varit grunden för företagets framgång med att erbjuda kläder som är speciellt utformade och utvecklade för professionella slutanvändare som snickare, golvläggare och elektriker. Snickers Workwear är idag ett av Europas ledande varumärken med en marknadsnärvaro i 28 länder. Snickers Workwear är en del av Hultafors Group AB. www.snickerworkwear.se

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders, FEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.