Mässan Hjultorget är platsen att prova hjälpmedel

Nyhet   •   Maj 21, 2014 10:04 CEST

Syftet med Hjultorget är att skapa direktkontakt mellan utställarna och de som ska använda produkterna. På Hjultorget kan hjälpmedelsanvändare pröva vilket hjälpmedel som passar just dem bäst. I dialog med tillverkarna kan man föra fram hur man tycker att ett visst hjälpmedel bör vara konstruerat. Mässan är även ett utmärkt tillfälle för erfarenhetsutbyte mellan olika yrkeskategorier som till exempel: sjukgymnaster, arbetsterapeuter, förskrivare, tillverkare och försäljare av hjälpmedel, bil- och bostadsanpassningsföretag samt personal som hanterar olika typer av hjälpmedel.

Hjultorget bjuder även på en rad intressanta föreläsningar och uppvisningar.

På onsdag klockan 14.00 – 14.45 håller Lena-Karin Erlandsson, leg arbetsterapeut, docent vid Lunds Universitet en föreläsning om Vardagshälsa - Betydelsen av att ha något att göra och att göra det.
I Humanas monter utmanar den svenske mästaren i bordshockey, Göran Agdur, den som vågar på en match.

Hela programmet samt registrering finns på: www.hjultorget.nu

På aktivitetstorget anordnas uppvisningar och tävlingar av Svenska Handikappidrottsförbundet & Sveriges Paralumpiska kommitté. Vi kommer även att kunna presentera en av medaljörerna från Paralympics.

Tid och plats: Kistamässan, Vågögatan 3, onsdag 21 maj, kl 9.00 -17.00.

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, hemtjänst, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Kommentarer (0)