Umeå-vd väljs in i Komm-styrelsen

Sveriges kommunikationsbyråer (Komm) väljer in åtta nya ledamöter i sin styrelse. En av dessa är Anna-Karin Nilsson – vd och senior strateg på Umeåbyrån Humbly.

Nu representeras Umeå i styrelsen för Komm – branschorganisationen för Sveriges kommunikationsbyråer. Komm står bland annat bakom tävlingen Guldägget ­– den svenska reklambranschens mest prestigefyllda pris, håller utbildningar och ger medlemmar tillgång till juridisk rådgivning. Nu väljs Anna-Karin Nilsson, vd och senior strateg på Umeåbyrån Humbly in i Komms namntunga styrelse.

- Det är mycket hedrande och kul. Branschen är i ett spännande skede, och jag kommer att kunna bidra med ett nyttigt perspektiv från norr, säger Anna-Karin Nilsson.

Anna-Karin Nilsson har arbetat på Humbly sedan 2008. Hon tillträdde tjänsten som vd 2012 och blev delägare 2014. Innan det har Anna-Karin hunnit samla på sig bred erfarenhet av varumärkesarbete, bland annat hos Norrmejerier där hon i rollen som Brand Manager arbetat strategiskt och operativt i tio år med kommunikation och marknadsföring av varumärken som JOKK och Verum. Anna-Karin sitter i Handelshögskolans Business Advisory Board, är med i branschrådet för MKV-programmet vid Umeå universitet och har varit mångårig ledamot i Marknadsföreningens styrelse.

Anna-Karin Nilsson, vd & senior strateg Humbly, 090-71 77 24.anna-karin.nilsson@humbly.se

Bilden är fri att använda för redaktionell publicering.

• humbly
  • anna-karin nilsson
  • komm

Humbly är en strategisk idé- och designbyrå med digital kraft. Vi utvecklar hållbara varumärken som engagerar och driver affärer. Humbly har kunder som Länsförsäkringar Västerbotten, Atea, Mäklarcity, Solidar, Umeå kommun, Övik Energi och Visit Hemavan Tärnaby.

www.humbly.se