Ärendet Riddaren 18 utgår från behandling i Stadsbyggnadsnämnden

Vi har under flera år arbetat med att förverkliga att kvarteret Riddaren blir ett trevligt och vackert inslag i Stockholms stadsbild. Bakgrunden till att Stadsbyggnadsnämnden nu har valt att inte behandla frågan, står troligen att finna i den mediebild som präglar debatten om stora byggnadsprojekt i Stockholm. Vi kan för egen del konstatera att vi lagt för mycket tid på själva projektet och för lite på information till politiker, media, andra opinionsbildare och allmänhet. Vi har inte lyckats nå fram med att beskriva projektets fördelar. För detta ska vi dra lärdom för framtiden. Vi avvaktar besked från staden om hur de önskar driva arbetet med kvarteret Riddaren vidare.

Humlegården Fastigheter är ett av Stockholms största fastighetsföretag. Vi gör skillnad genom att bry oss. Inte bara om våra kunder, om våra fantastiska byggnader och omgivningarna de ligger i, utan lika mycket om samhället i stort. Därför balanserar vi alltid god arkitektur med hållbarhet. Husen ska kunna leva i minst hundra år, men jorden ska finnas för evigt.