Humlegården Fastigheter AB (publ) Års- och hållbarhetsredovisning 2017

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2018 08:00 CET

Vy från Norrmalmstorg. Här äger Humlegården tre fastigheter. Styrpinnen 19, 20 samt 22. Foto: Jonas Malmström

Humlegårdens års- och hållbarhetsredovisning 2017 finns nu tillgänglig på vår hemsida, www.humlegarden.se.

Anneli Jansson, Vd, Humlegården
E-mail: anneli.jansson@humlegarden.se

Per Wange, Ekonomichef, Humlegården
E-mail: per.wange@humlegarden.se

Denna information är sådan information som Humlegården Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 mars 2018 kl. 08:00 CET.

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 85 anställda och äger 53 fastigheter till ett värde om 22 miljarder kronor (31 december 2017). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.